آغاز مسابقات تسلیحات اتمی بین روسیه و امریکا

© Sputnik / Dmitry Korobeinikow /  مراجعه به بانک تصاویر راکت
راکت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و آمریکا آزمایش تسلیحات تکتیکی اتمی را به انجام می رسانند

 به نوشته نشریه آمریکایی  « نشنل اینترست»، روسیه به احتمال قرین به یقین  سیستم  جدید راکتی « اسکندر» را در  کالیننیگراد  مستقر خواهد کرد و  ایالات متحده برای  تجدید  ذخایر اتمی  پایگاه نظامی  خود در اروپا آماده می شود.  در ماه جولای روسیه و آمریکا  آزمایش  تسلیحات تکتیکی اتمی  را به انجام می رسانند: روسیه —  تجدید  سیستم راکتی « اسکندر — ام»  و ایالات متحده —  نوع جدید  سلاح ترمو اتمی  — بمب اتمی « ب16-12».

در منطقه نظامی واقع در جنوب روسیه، تدارک مشق نظامی  پرتاب راکت«  اسکندر — ام» جریان دارد  که در پایگاه نظامی « کاپوستین یار» در  آستراخان واقع است.  نمایندگان  صنعت نظامی روسیه اطلاع داده بودند  که  تمام آزمایشات  این نوع  راکت های  ضربتی — تکتیکی  تا پایان سال 2015 میلادی  به پایان خواهد رسید.

 سیستم « اسکندر — ام»  یک سیستم متحرک راکتی  تکتیکی  با برد تیراندازی  از 50 تا 500 کیلومتر است.  هر موتر حامل قادر به حمل دو راکت در آن واحد است که می توانند به اهداف مستقل  طی چند ثانیه پرتاب شوند.  اهداف این راکت ها حتی در زمان پرواز راکت ها می توانند تغییر یابند  و  از آنها می توان  نه فقط برای زدن اهداف ساکن   بلکه متحرک  مانند  دستگاه های  راکتی — تکتیکی ، ستون تانک ها و یا  گروهای موتوریزه پیاده استفاده کرد.

به نوشته نشریه « اسکندر» از یک  خودویژگی  بی نظیر  دیگر برخوردار است: سرگلوله اتمی با  ردیابی نوری  را می توان با کمک  سیگنال رادیویی کد شده  از جمله  سیگنال از  سیستم هوایی کشف رادیویی « آواکس»  و یا  طیارات بدون پیلوت اداره کرد.  این مهم  تأمین کننده  امکانات مکمل  اداره راکت است.  کامپیوتر  آن  تصویر هدف رادریافت می کند  و مشخصات آن را به ثبت می رساند  و راکت  با سرعت  ما فوق صوت بسوی  هدف پرواز می کند».

این نشریه یادآوری می کند که روسیه بارها  قصد خود در رابطه با استقرار  سیستم نو شده « اسکندر» در کالیننیگراد را  اعلام کرده است که در  مرز نزدیک با کشورهای عضو ناتو — پولند و  کشورهای بالتیک قرار دارد.

 نشریه نوشت: « ایالات متحده آمریکا خود را برای پاسخ به  مدرنیزه شدن سلاح روسی آماده می کند. اوایل ماه، قوای هوایی  آمریکا و  نهاد ملی   امنیت  هسته ای (ان.ان.اس.آ)  اولین آزمایش  بمب سنگین  « ب-61-12» را به انجام رساند.این اولین آزمایش از سه آزمایش  برنامه ریزی شده برای سال جاری بود.  بمب از طیاره  « اف —15 ای» « Strike Eagle » پرتاب شد. پس از بهره برداری از آن، بمب  جدید جای  بمب « ب 61» را خواهد گرفت که بمب اصلی ترمو هسته ای آمریکا است.  سرکلوله 825 بمب از این نوع ساخته شده بود  که ذخیره کنونی آن نیمی از این تعداد است.

مطابق با اطلاعات نشریه،  بمب های « ب 61» در  شش پایگاه نظامی  آمریکا در 5 کشور اروپایی (  به غیر از پایگاه های داخل آمریکا)  قرار دارند.  نیروی  هوایی آمریکا در فرایند  نو کردن ذخیره  هسته ای باید به تجدید تجهیز  بمب افکن های « اف-15 ای» « استرایک ایگل» بپردازد  تا آنها بتوانند  بمب « اف 61-12» را حمل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала