امریکا نمیتواند با روسیه، چین وایران همزمان مقابله نماید

© Sputnik / Vitaly Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر قوای بحری روسیه
قوای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روبرتس: امریکائی توانائی جنگ همزمان با روسیه، چین و ایران را ندارد.

پول کرئیگ روبرتس سیاستدان امریکائی اظهار داشته است: عقد توافقنامه به برنامه اتمی ایران به امریکا امکان متمرکز نمودن مساعی برای فشار به روسیه و چین را فراهم میسازد تا بتواند موقف خوب قبلی خود را در عرصه جیوپلیتیک برگرداند.

اظهارات ویکتوریه نولاند، دستیار وزیر خارجه امریکا در مورد آمادگی ایالات متحده در تقویه فشار بالای روسیه در صورت تشدید درگیری در دانباس، گویندگی از آن میکند که اوباما علاقمندی به کاهش تشنج بین امریکا و روسیه نیست.

به گفته وی، امریکا از کشتار مردم توسط دست نشانده هایش در نقاط محتلف جهان حمایت میکند. اما روسیه و چین فعالیت امریکا را محدود می سازند. این دو کشور بعد از سقوط اتحاد شوری، یگانه نیروی هستند که می توانند در مقابل امریکا استادگی کنند.

رشد روسیه در دوران پوتین و توسعه چین با قدرت مانع موقف با امتیازات امریکا در جهان میشوند  و به همین علت امریکا سعی می ورزد موقف جهانی خود را دو باره برگرداند.

با وصف نیروی قوی, امریکا توانائی مقابله همزمان با چین، روسیه, ایران و گروپ  تروریستی داعش را ندارد، که درک این مساله با عث موافقه امریکا در توافقنامه برنامه اتمی ایران گردیده است.

اکنون ایران میتواند فعالیت های خود را علیه داعش توسعه دهد. واشنگتن نیز میخواهد با داعش خاتمه دهد و امید وار است که ایران به صادر کننده گاز و نفت اروپا مبدل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала