علت ترسناک بودن فریاد

© Fotolia / Kaspars Grinvaldsفریاد
فریاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فریاد نقطه ترس را در مغز انسان فعال می کند

محققان آمریکایی به فکر جستجوی علت ترسناک بودن فریاد انسان  افتادند.  آنها به این نتیجه رسیدند که فریاد انسان آنقدر  قوی است که  بلافاصله  شِمای  ترس در  مغز انسان را فعال می کند.

به گفته متخصصان فریاد  یعنی تغییر فوری  درجه صدا. مطالعه آن  می تواند به  ایجاد  سیگنال های  عالی  هشدار بیانجامد.

پوپل و  لوک آرنال شاگرد او برای  معلوم کردن  خودویژگی فریاد،  امواج صوتی فریاد ها از چند  ویدیو در سایت « یو تیوب» ، فیلم های مشهور  و فریاد های چند داوطلب را ضبط کردند.  محققان  معتقدند که  فریادها بخش  خاص و جداگانه طیف صوتی انسان را تشکیل می دهند  که کاملا با آن بخش هایی فرق دارد  که مسئول صحبت عادی  هستند.

پس از آن محققان  معلوم کردند  مغز انسان چگونه به پردازش فریادها می پردازد. پوپل در توضیح گفت: «  ما متوجه شدیم که فریاد باعث  واکنش آن بخش طیف شنوایی می شود  که دیگر صداها آن را فعال نمی کند.  در یکسری از آزمایشات  ما تأثیر گذاری فریاد، صحبت، آواز ، آنهم به زبانهای گوناگون  بر  مغز انسان را  مقایسه کردیم  و هیچ چیز  مشترکی پیدا نکردیم.  یگانه  استثناء  سیگنال هشدار  خودرو بود: این سیگنال ها چند بخش  را فعال کردند  که پاسخگوی  واکنش نسبت به فریاد هستند».

 محققان  متذکر شدند  که  فرکانس بیان عادی انسان فقط 5-4 هرتز  طی صحبت تغییر می کند ولی فریاد خیلی سریع می تواند  تا 30 و یا  حتی 150  هرتز  افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала