مارک میلی: تنها روسیه می تواند، ایالات متحده را نابود کند

© Photo / wikimedia.orgMark A.Milley
Mark A.Milley - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دگر جنرال مارک میلی معاون قوماندان قوای امریکا گفت: تنها پتانسیل هسته ای روسیه کافیست که وجود ایالات متحده را از روی زمین پاک کند. به گفته وی، روسیه - تنها کشوری در جهان است که دارای چنین قدرتی می باشد.

روزنامه "The Washington Times " می نویسد، دگر جنرال مارک میلی که یکی از کاندیدها در پست رئیس کل نیروهای نظامی ایالات متحده می باشد طی سخنرانی خود در کمیته مجلس سنای امریکا گفت: "روسیه تنها کشوری بر روی زمین که دارای قابلیت های هسته ای به اندازه کافی برای از بین بردن ایالات متحده است". به گفته این منبع، آقای میلی هیچ سخن جدیدی برای امریکا بیان نکرد. پیش از این، چنین اظهاراتی را بیان کرده بود. حدود کمتر از یک ماه قبل جنرال جوزف دانفورد کاندید دیگر پس رئیس کل قوای نظامی امریکا طی سخنرانی خود، روسیه را به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدها برای ایالات متحده دانست.

علاوه براین، دانفورد کشورهای چین، کوریای شمالی و دولت اسلامی "داعش" را نیز جز تهدیدات اصلی برای امریکا دانست. قصر سفید و وزارت خارجه امریکا با این سخنان موافق نمی باشند. مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: "ما مسلما اختلافات زیاد با روسیه در امور منطقوی داریم"، اما ما آن را یک تهدید برای ایالات متحده در نظر نمی گیریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала