اروپا با سوق دادن روسیه به طرف آسیا، مرتکب اشتبا بزرگ میشود

© AFP 2023 / Alexander Nemenovمسکو
مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گای میتن: اروپا با از رجوع دادن روسیه به سوی آسیا، یک قسمت از تاریخ و فرهنگ خود را ازدست میدهد

گای میتن سیاستدان و ژورنالست سویسی و وکیل در شورای بزرگ ژینو در روز نامه Liberation فرانسوی مینویسد: بدنینی در مقابل روسیه از دوران ناپیلون بوجود آمده است که بعداً بریتانیا، آمان و حالا امریکا نیز مریض آن شده اند گای میتن مینویسد که همیشه با وصف بدبینی در مقابل روسیه، با خون میلونها سرباز روسی از چنگ ناپیلون, نازی ها رهای یافتند. اگر روسیه چنین قربانی ها را نمیداد, سرنوشت اروپا به شکل دیگری میبود.

در سال 1990 روسیه یگانه امپراتوری بود که بدون خونریزی خود را پاشان کرد. در سالهای 1945 اروپای شرقی و کشور های بالتیک را روسیه تسخیر کرده بود و مطابق به توافقنامه تهران و جاپان و پوتسدام با امضا ابر قدرت های زمان مربوط به روسیه میشد.  اما در سال 1991بدون جنگ و خونریزی به همه کشور های تسخیر شده اروپای شرقی و بالتیک ازادی داد. در طول تاریخ ابر قدرت استعماری چنین کار را انجام داده است؟

به نظر این سیاستدان سویسی، غرب به درگیری در اوکراین ضرورت دارد تا قدرت روسیه را در اروپا از بین ببرد و به همین خاطر در اوکراین بحران بوجود آمده است و میتواند صرف از طرف اروپا حل و فصل شود.

باید درک گردد که فرانسه با فشار اوردن بالای روسیه و سوق دادن آن به آسیا، یک قسمت از تاریخ و فرهنگ  اروپا را از دست میدهد.   

گای میتن افزود: " ساختمان اروپا در صورت عدم حضور کشور بزرگ با فرهنگ کهن مانند روسیه چه مفهوم خواهد داشت؟ پتر کبیر برای چه در روسیه اصلاحات را بوجود آورد؟ اگر روسیه روی مجبوریت به طرف آسیا رجوع نماید، اروپا مرتکب بزرگترین اشتبأ در طول تاریخ خود میگردد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала