جنگ با روسیه - خودکشی است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichجنگ با روسیه - خودکشی است
جنگ با روسیه - خودکشی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
غربی ها نمیخواهند با روسیه بجنگند

ما باید اتحاد خود را در دفاع از جامعه دموکراتیک حفظ نمایم.

مرکز تحقیقاتی « Pew Research Center » در جریان نظرسنجی  معلوم کرد  که ساکنان بعضی از  کشورهای عضو ناتو  برای  درگیری نظامی با روسیه، ولو اگر روسیه به یکی از اعضای ناتو حمله هم کند، آماده نیستند.

دائما  اعلامیه هایی در باره وحدت  ائتلاف آتلانتیک شمالی  شنیده می شود.  یونس ستولتِنبرگ  منشی عمومی ناتو گفت: « ما باید اتحاد خود را برای دفاع از  جامعه باز  دموکراتیک  حفظ کنیم».

روش تبلیغاتی  مانند عملیات «دراگون» که به ائتلاف  امکان داد قدرت نظامی خود را افزایش بدهد  ثبوت روشن این  وحدت است. برعلاوه  نمایندگان  ناتو نظر دسته جمعی  وحدت خود را نشان داده اند.

اما مطابق با نتایج  نظر سنجی مرکز تحقیقاتی، اوضاع واقعی در ناتو  تا این  حد که آنها تبلیغ می کنند  خوشبینانه کننده نیست.  همانطور که بر همگان آشکار است، هدف اصلی ناتو — تأمین دفاع جمعی است: اگر به یکی از اعضای ناتو حمله شود ، سایر اعضا آن باید به کمک او بشتابند.  اما اکثر ساکنان اروپای غربی از  قبول چنین تعهدی در مقابل  متحدان ناتو ی  خود در صورت بروز درگیری جدی  با  روسیه خودداری ورزیدند.

در فرانسه 53 % پرسش شدگان از ایده  دفاع از کشور — متحد ناتو ی  حمایت نکردند.  در ایتالیا این سطح 51  % بود.  در آلمان  58 % امکان  استعمال نیروهای نظامی  در  اوضاع  مشابه را  رد کردند.

از هشت کشوری که در آنجا  نظرسنجی به انجام رسید،  فقط اکثر پرسش شدگان آمریکا و کانادا از نظریه استعمال  نیروی نظامی  حمایت کردند.

بدین ترتیب  اصل بنیادی  ائتلاف آتلانتیک شمالی  از حمایت هر چه  کمتر جامعه برخوردار می شود.  معلوم میشود که کشورهای عضو ناتو  نیز  فعالیت چندانی در این زمینه انجام نمی دهند.  پوشیده نیست که  اکثر شرکت کنندگان  ائتلاف نظامی  2 % ضروری از عایدات  داخلی خود را برای تأمین مصارف دفاعی ناتو  به حساب  ناتو واریز نمی کنند.

انتظار می رود که در  سال جاری فقط 5 کشور از جمله 28 کشور ناتو این فیصدی را تخصیص بدهند.  حالا سوال مطرح می شود: که اگر  اکثر پرسش شدگان  از هدف موجودیت  ناتو حمایت نمی کنند و  تعهدات بودجه ای برای  کشورهای عضو  مبدل به چنین بار سنگینی می شود،  پس  دلیل وجود این ائتلاف چه می تواند باشد؟ خبرنگار RT بالاجبار  دست به حدسیات زده و اظهار داشت که در چنین وضعیتی  هدف ائتلاف  تشدید  تشنج بین المللی در جهان است.  در غرب معتقدند  که سطح آن  بحد کافی بالا نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала