جستجوی علایم زندگی در سیاره مشتری

© NASA/ JPL-Caltechسیاره مشتری
سیاره مشتری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماموریت فضایی – 2022 برای جستجوی حیات در مشتری

در آینده نزدیک شرکت Airbus Defence and Space اماده ساخت دستگاه فضایی JUICE می شود. این دستگاه می تواند نشان دهد که در یوپیتر علایم زندگی وجود دارد یا خیر.

به گفته روزنامه ایندیپندنت، دستگاه را در سال 2022 به یوپیتر می فرستند که در سال 2030 به این سیاره می رسد. قرار است تحقیقاتی روی سیستم یوپیتر انجام شود و قمرهای آن را بررسی کنند.

این دستگاه امکان وجود زندگی در اجرام آسمانی را بررسی می کند. نماینده رسمی این شرکت می گوید: « JUICE در مدت 3.5 سال به دور سیاره می چرخد و تمام ابعاد آن را بررسی می کند. این دستگاه همچنین قمرها را مورد مطالعه دقیق قرار می دهد. سه قمر یوپیتر از نظر ابعاد نسبت به سیاره تقریبا برابر هستند و سطح آنها بیشتر از مایع پوشیده شده است. این قمرها باید به سوالاتی که در ذهن دانشمندان در خصوص وجود زندگی شکل گرفته پاسخ بدهند.

شرکت ایرباس دیفنس توسط کارفرمای پروژه برای ساخت این دستگاه انتخاب شده است. به گفته روزنامه مذکور مبلغ قرارداد در حدود 350،8 میلیارد دالر است. گفته میشود که کار اصلی در بخش ایرباس در تولوز انجام شده، اما ساخت JUICE با شرکت گروپ های دیگر تحقیقاتی از 15 کشور اروپا و امریکا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала