رویاروی روسیه و غرب به نفع ترویزم است

© AFP 2023 / Alexander Nemenovمسکو
مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو: رویارویی روسیه و غرب مانع مبارزه با تهدیدات تروریزم میشود

الگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مبارزه با تهدید تروریزم در جهان نیاز به تشریک مساعی دارد و باید عاری از سیاست و رویکردهای دوگانه باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه "کومرسانت" با اشاره با این که رویارویی روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین مانعی جدی برای مبارزه با تروریزم در جهان است، اظهار داشت: "متاسفانه این رویارویی بر تلاش های جمعی در این زمینه تاثیرگذار است". 

وی ادامه داد: "شرکای غربی ما بعضی اشکال همکاری در خصوص فعالیت های ضد تروریزم را منجمله از طریق گروه هشت و شورای روسیه-ناتو و همچنین از طریق بعضی تماس ها و نهاد های دوجانبه به حال تعلیق در آورده اند و این امر باعث شده تا فرصت های زیادی را از دست بدهیم".
سیرومولوتوف بعلاوه به نهاد های ضد تروریزم با اتحادیه اروپا که سابقا به طور مرتب برگزار شده بود، اشاره کرده گفت: "اینک بیش از یک سال است که این رایزنی ها نیز به بهانه ساختگی برگزار نمی شود".
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "سیاست غرب برای سرنگونی رژیم های نامطلوب یکی از عواملی است که میکانیزم های امنیتی بعضی از کشورهای خاور میانه و آفریقای شمالی را درهم شکسته و در نهایت امر منجر به ایجاد گروه های تروریستی و از جمله داعش در منطقه گردیده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала