رشد سیستم کشف نظامی قوای تحت البحری چین

© Photo / "Sevmash" Press Serviceکشتی تحت البحری
کشتی تحت البحری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در منطقه جزیره گوام می تواند حرکت کشتی های تحت البحری آمریکایی را کشف کند

از سال 1996 میلادی، چین برنامه 863 را تحت عنوان پروژه اکتشاف صوتی برای کشف کشتی های تحت البحری امریکا آغاز کرد. روز 27 جولای روزنامه Want China Times چاپ تایوان به نقل از نشریه چینی Sina Military Network این مطلب را منتشر کرد. به گفته روزنامه چینی، پکین شبکه ای از دستگاه های مافوق صوت ساخته است که با کیبل های ارتباطی در زیر بحر به هم متصل می شوند. این شبکه به چین کمک می کند تا حرکت کشتی های تحت البحری امریکایی در شعاع 15 هزار کیلومتر را کشف کنند.

به این ترتیب، چین در منطقه جزیره گوام می تواند حرکت کشتی های تحت البحری آمریکایی را کشف کند. علاوه بر این، به گفته روزنامه چینی، امکانات این شبکه در آینده به کمک دستگاه هایی که به اعماق آب ارسال می شوند و قابلیت کنترل از راه دور را دارند و همچنین با کشتی های نظامی و طیارت کشفی مدل y —8 افزایش خواهد یافت.

با این حال، روزنامه تایوانی می گوید که به اعتقاد وانگ چی پن جنرال اردوی تایوان، نسبت به موثر بودن این شبکه تردید وجود دارد. این جنرال معتقد است که تجهیزات تحت البحری قادر به کشف کشتی های تحت البحری تا شعاع 10 کیلومتر هستند. بر خلاف اردوی امریکا که متحدین زیادی در همسایگی چین دارد، پکین از چنین امکاناتی برای استقرار شبکه مذکور برخوردار نیست و هنوز نمی تواند حتی یکی از جزایر در بخش غربی بحر آرام را تحت کنترل قرار دهد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала