خواب عمیق به صحت مفید است

عضو شوید
خواب عمیق خاطرات گذشته را به یاد می آورد

متخصصان ثابت کردند  که پس از خواب ، مغز راحتتر  خیلی چیزها را  به یاد می آورد. محققان دانشگاه « اکسترا» واقع در جنوب — غرب  انگلستان  پس از یک سلسله آزمایشات به این نتیجه رسیدند  که پس از خواب  یادآوری آنچه فراموش شده بمراتب راحتتر است.

شرکت کنندگان آزمایش،  لغاتی به زبان خارجی را خواندند و  به آنها پیشنهاد شد پس از 12 ساعت  این لغات جدید را به یاد بیاورند. تحقیق نشان داد  کسانی که  این 12 ساعت را خوابیده بودند بلافاصله لغات را به یاد آوردند  و کسانی که بیدار مانده بودند بدشواری  آنها را به یاد آوردند.

نیکولاس دویمی  روانشناس از  دانشگاه « اکسترا»گفت: « خواب  چانس ما در  حفظ چیزهای جدید را دو برابر می کند و خاطرات  گذشته را دوباره به یاد شخص می آورد.  در خواب  تمام اطلاعات را  بررسی می کنیم و صبح با  جواب حاضر و آماده بیدار می شویم.

مغز ما مثل ردیف چوب های کبریت حجم فوق العاده زیاد اطلاعات را  تنظیم می کند  و در خواب آن بخش از مغز که جوابگوی  حافظه است وقت دارد  تا نگاهی  به تمام این اطلاعات بیاندازد  و آنچه را که لازم است « پیدا کند».  بدین ترتیب  اگر نمی توانید  آنچه را که لازم است به یاد آورید، باید  به مغز دستور « جستجوی» آن داده شود و  بعد  خود را به خواب عمیق مهمان کنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала