برگزاری دور دوم مذاکرات صلح بین طالبان و افغانستان در پاکستان

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه DAWN به نقل از مقامات ارشد پاکستان، دور دوم مذاکرات صلح بین نمایندگان "طالبان" و دولت افغانستان روز جمعه در تاریخ 31 جولای در پاکستان برگزار می شود.

دور اول این مذاکرات در تاریخ 7 جولای در منطقه مری در نزدیکی اسلام آباد برگزار شد.
طوریکه انتظار می رود، طرفین در مورد اقدامات اعتماد سازی، برداشتن گام های لازم برای کاهش سطح خشونت و پایان دادن به جنگ در افغانستان بحث و گفتگو می کنند. به گفته این منبع، نمایندگان دولت افغانستان آماده شنیدن موضع طالبان می باشند.
به گفته این منبع، برگزاری دور دوم مذاکرت صلح بین نمایندگان دولت افغانستان و طالبان طی یک ماه در حقیقت یک موفقیت بزرگی است.
با این حال، به گفته یکی از مخاطبان این روزنامه، طوریکه انتظار می رود، ما نباید منتظر نتایج مثبت از دور دوم مذاکرات صلح باشیم.
براساس گزارش این روزنامه، این تنها آغاز یک روند طولانی است. طرفین باید مواضع یکدیگر را درک کرده و اقدام قاطعانه ای را انجام دهند، تا به مصالح دست یابند.
با توجه به روزنامه " DAWN" حکمت خلیل کرزی معاون وزیر امور خارجه افغانستان هیأت نمایندگان افغانستان را در این مذاکرات رهبری می کند. و ملا عباس مورانی نیز در رئس هیأت طالبان در این مذاکرات قرار دارد. قابل ذکر است که این مذاکرات به ابتکار دولت افغانستان و با حمایت پاکستان انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала