نفوذ روسیه در شرق میانه باعت خسارات امریکا می شود

© Sputnik / Viktor Tolochkoنفوذ روسیه در شرق میانه باعت خسارات امریکا می شود
نفوذ روسیه در شرق میانه باعت خسارات امریکا می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه "The Hill" می نویسد: همکاری های روسیه با عربستان سعودی باعث افزایش نفوذ روسیه در خاورمیانه می شود و به سیاست خارجی امریکا در این منطقه ضرر وارد می کند.

به گفته این منبع، چشم پوشی باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده و رهبران غرب از سخنان عربستان سعودی در خصوص لغو تحریم ها از ایران و امکان گسترش برنامه هسته ای در خلیج فارس و دیگر مناطق، سعودی ها را بر آن داشته که اقدامات یکجانبه ای را اتخاذ کنند. از جمله ، تشکیل ائتلاف با کشورهای سنی مذهب و نزدیکی با ترکیه و قطر برای تضعیف ایران و همچنین تقویت روابط خود با روسیه هستند.

این روزنامه می نویسد که عربستان سعودی با روسیه متحد قدیمی ایران و سوریه دوست شده و قرار است تا 10 میلیارد دالر در روسیه سرمایه گذاری کند. به گفته نویسندگان این مقاله ، روسیه در مقابل وعده داده که از تمام توان خود برای حل و فصل مشکل بین عربستان و ایران استفاده کند.
این منبع می افزاید: روسیه نه تنها با فروش سلاح و تکنولوژی هسته ای به عربستان سعودی موافقت می کند، بلکه به عنوان میانجیگر در این معامله نیز حضور خواهد یافت: عربستان سعودی از حمایت شورشیان در سوریه دست برمی دارد و ایران به نوبه خود در امور یمن دخالت نخواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала