افتتاح کانال سوئز هزینه انتقال نفت را کاهش میدهد

© Sputnik / Zorinافتتاح کانال سوئز هزینه انتقال نفت را کاهش میدهد
افتتاح کانال سوئز هزینه انتقال نفت را کاهش میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز پنجشنبه کانال سوئز رسما افتتاح می شود. راه اندازی این کانال هزینه انتقال نفت از منطقه خلیج فارس – کشورهای عمده صادر کنندگان نفت جهان را حدود چهار برابر کاهش میدهد.

کارشناسان اقتصادی می گویند، با شروع استفاده از کانال جدید سوئز هزینه نفت خام و محصولات نفتی از عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و کشورهای دیگر در خلیج فارسی حداقل 25 فیصد کاهش می یابد. این کانال امکان تردد از دو جهت را به کشتی ها می دهد که به موجب آن، بر تعداد کشتی هایی که از این کانال عبور می کنند نیز افزوده خواهد شد. ضمن آنکه این کانال، تردد کشتی ها را در فاصلۀ زمانی کمتری میسر می کند و زمان انتقال نفت را که حدود 20 ساعت در بر می گیرد، به 12 ساعت می رساند.
ساخت این کانال جدید 72 کیلومتری در اواسط ماه جولای سال روان به پایان رسید و امروز رسما در مصر افتتاح گردید. مصر هزینه اجرای پروژه احداث کانال سوئز را 8 میلیارد دالر تخمین زده بود. این کانال ظرفیت عبور روزانه حدود 49-97 در دو جهت را فراهم می کند.
کانال سوئز که در سال 1869 افتتاح شد بحیره سرخ را به بحیره مدیترانه مرتبط می سازد و کوتاه ترین مسیر بحری از اروپا به آسیا و همچنین ارزان ترین راه برای انتقال نفت و کالا می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала