طالبان پس از مرگ ملا عمر

© Flickr / ResoluteSupportMediaطالبانو
طالبانو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرگ مرموز ملا عمردر قدم اول یک واقیعیت بسیار تلخ را برای صفوف طالبان برملا کرد.

اینکه رهبر نام نهاد آنها ملا اختر منصور بنا به ارشادات اسلامی گناه بزرگی را انجام داده ٬ او یک بار نه بلکه در مدتی دو سال برای رهبری و صفوف طالبان دروغ گفته است ٬ نه تنها به ضم عده ای از رهبران طالبان در مرگ ملا عمر دست داشته ٬ بلکه در این مدت از نام وی اعلامیه ٬ دساتیر و اوامر را به نشر رسانده ٬ درست است که به اساس ارشادات اسلامی در جنگ برای گمراه نمودن دشمن دروغ مجاز است اما اختر منصور نه تنها به دشمنان طالبان٬ بلکه برای خود طالبان و حتا برای حلقه رهبری این گروه بشتر از دو سال متواتر دروغ گفته. و دوم اینکه وی گویا از در یک شورای مشورتی بزرگ به حیث جانشین ملا عمر تایین گردیده٬ اما واکنش های عده از رهبران طالبان نشان می دهد که باز هم دروغ می گوید ٬ و وی رهبر نام نهاد طالبان است و در واقعیت امر دست به کودتای خونین و مرموزی زده ٬ اخرین اعلامیه صوتی وی هم یک دروغ معض بود ٬ که می گوید ما هیچ نوع مذاکرات را با دولت کابل پیش نمی بریم و این یک توطع دشمن است ٬ اما شواهدنشان می دهد که این مذاکرات تحت قیمومیت باداران ای اس ای اش به دستور و رهبری خودش صورت گرفته. دیده می شود که وی در مدتی زندانی بودنش در گوانتانامو درس های دروغ را خوب کمایی نموده و بدون شک این عمل وی در همان زمان اش با امریکایی ها سازمان داده شده. و جایزه ده میلیون دالری از سوی امریکایی ها برای دستگیری و یا قتل وی ممکن ملا اختر منصور بدست آورده باشد٬ بنا اگر این طالبان غیرت داشته باشند ٬ نه تنها وی را نباید رهبر خود بپزیرند ٬ بلکه به محکمه سحرای ٬ که جز عرف و قانونیت شان است٬ بکشانند.
مرگ این اخند مرا بر یک واقعیت تلخ دیگر رساند٬ من یک لحظه هم شک ندارم که سی ای ا امریکا٬ رهبری ملکی پاکستان نواز شریف ٬ ریس ستاد ارتش پاکستان و اداره ای اس ای پاکستان ٬ چه خاصا که از این راض خبر نداشته باشند ٬ و پاکستانی ها همواره ادعا نموده اند که در مناسبات خود با حاکمیت کابل به رهبری اشرف عنی صادق استند ْ٬اما ببینید که در این مدت بار ها با وی ملاقات نمودند٬ اما این راز را از ریس جمهور غنی پت کردند. نمی دانم که از این به بعد اشرف غنی چطور خواهد توانست به صداقت جانب پاکستان اعتماد نمایید.
مرگ مرموز این ملا پرسش های لاجواب زیادی را با خود دارد که دریاب آن بسیار مشکل به نظر می رسد. عزیزان ٬ قسمی که می گویند شری بخیزد که خیر ما باشد٬ حال بدون شک مرگ ملا عمر باعث پارچه پارچه شدن گروه طالبان گردیده و ملا اختر منصور دروغگو و مکار هرگز نمی تواند جای ملا عمر کریزماتیک را بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала