اداره امنیت ملی امریکا معلومات راجع به مکالمات تیلفونی امریکایان جهت پیدا کردن جاسوسان ایران جمع اوری میکرد

© AFP 2023 / FREDERICK FLORIN اداره امنیت ملی امریکا
اداره امنیت ملی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمع اوری مکالمات تیلفونی امریکایان توسط اداره امنیت ملی

اداره امنیت ملی امریکا معلومات راجع به مکالمات تیلفونی اتباع امریکا را بصورت کتلوی نه تنها برای ان ، تا جنگجویان القاعده را پیدا کند، بلکه جهت تثبیت جاسوسان ایران جمع اوری میکرد، جمع اوری میکرد. در این باره در مقاله تذکر بعمل امده که در روز چهارشنبه در سایت روزنامه نیویارک تایمز امریکا منتشر شده است.

طوریکه اسناد که در اختیار روزنامه قرار گرفته، نشان میدهند، «هدف پروگرام اداره امنیت ملی در باره جمع اوری کتلوی معلومات راجع به مکلمات تیلفونی در کشور جستجوی اجنتان حکومت ایران و «سازمان های وابسته با ان»، بلکه نه تنها القاعده و متحدان ان بود».

روزنامه خاطرنشان می سازد که این وضع جزئیات نو راجع به انچه که به درک جامعه راجع به پروگرام محرم مربوط میگردید، می افزاید.

در مقاله گفته شده، « اداره جورج بوش رئیس جمهور اسبق امریکا تحقق پروگرام را اغاز کرد که طی ان سعی میکرد هسته های مخفی تروریستی را در خاک کشور بعد از اعمال تروریستی ستمبر سال 2011 را پیدا کند و نمایندگان حکومت ان را توسط یاداوری القاعده به گونه مثال تبرئه میکردند.

به گواهی روزنامه، در اداره امنیت ملی امریکا جنبش «حزب الله» را سازمان وابسته به ایران می داند که امریکا سازمان تروریستی میداند. اینکه به چه شدت کار جستجوی اجنتان ایران پیشبرده میشد، در اسناد که روزنامه نیویارک تایمز به دست اورده، چیزی گفته نشده است.

معلومات راجع به پروگرام وسیع مقیاس در باره جمع اوری اطلاعات راجع به گفنگوهای تیلفونی میلیون ها امریکایی، منجمله معلومات راجع به نمرات تیلفون که از طریق ان ارتباط قایم میشد، شیوه اتصال تیلفونی و غیره معلومات را به رسانه ها ادوارد سنودن مامور اسبق استخبارات در سال 2013 افشا نمود

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала