انفجار در بغداد 60 کشته برجا گذاشت

© REUTERS / Ahmed Saad انفجار در بغداد
انفجار در بغداد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار در صدرسیتی بغداد

در نتیجه انفجار موترباربری ماینگذاری شده که صبح وقت روز 13 اگست در بازار منطقه شیعه نشین بغداد که بنام صدرسیتی شهرت دارد، رخ داد، حد اقل 60 نفر کشته و در حدود 200 نفر دیگر زخمی شدند. تا به حال هیچکدام از گروه های تروریستی مسوولیت این عمل تروریستی را بر دوش نگرفته، ولی کمتر کسی در این مورد شک دارد که ان را گروه دولت اسلامی انجام داده است.

به گفته نماینده پولیس، حوالی ساعت شش صبح تروریستان مورت بربری یخچال را منفجر ساختند انفجار به اندازه قوی بود که قسمتی از بدن قربانیان در بام های خانه ها افتاده بودند. در جای انفجار گودال بزرگ تشکیل شده است که از خون قربانیان و محصولات زراعتی پر شده است.

بازار عمده فروشی جادمیلیه که در شمال — شرق بغداد قرار دارد — یکی از بزرگترین بازارهای پایتخت عراق شممرده میشود. مناطق شیعه نشین یکی از اهداف ذلچسپ برای تروریستان دولت اسلامی شمرده میشوند و اکثریت اعامال تروریستی در همین محلات صورت میگیرند.

عمل تروریستی 13 اگست یکی از بزرگترین اعمال تروریستی بعد از رویکارامدن حیدر ال عبادی صدراعظم نو عراق محسوب میشود. نوری ال مالکی صدراعظم اسبق عراق بعد از ان استعفا داد که جهادیون بر یک سوم خاک کشور سلطه شان را قایم نمودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала