دانشمندان: بشر از امروز به طور قرضه در جهان زندگی می کند

© Photo / NASA/Barry Wilmoreدانشمندان: بشر از امروز به طور قرضه در جهان زندگی می کند
دانشمندان: بشر از امروز به طور قرضه در جهان زندگی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پروژه بین المللی "Global Footprint Network" ادعا می کنند، از امروز بشر به طور "قرضه" در جهان زندگی می کند.

براساس گزارش "The Guardian" منابع طبیعی سالانه سیاره زمین برای زندگی بشر رو به اتمام است. این اتفاق طی هفت ماه و 13 روز رخ داده و از امروز انسان ها به طور "قرضه" در جهان زندگی می کنند. کاهش منابع طبیعی هر سال به طور چشم گیری رو به افزایش است. پیش از این، محققان در مورد برداشت حجم منابع طبیعی و بازگشتن آن صحبت می کردند. اگر برداشت آن از حجم در نظر گرفته شد، افزایش یابد، جهان دچار بحران های غیر قابل جبرانی خواهد شد. به گفته آنها منابع طبیعی جهان در سال 2015 شش روز زودتر سال 2014 برداشت شده است.
دانشمندان جدول خسارت به عرصه های منابع طبیعی را مشخص ساخته و تولید گازهای گلخانه ای ، میزان جنگل زدایی، صید ماهی شامل آن می باشد. به گفته آنها، پیش بینی ها نشان می دهد تا زمانی که محدودیتهای سخت سیاسی و بین المللی در زمینه شکار ماهی ها ارائه نشوند انسانها تا 50 سال آینده نسل ماهی ها را منقرض خواهند کرد. بر اساس بسیاری از مطالعات، نسل کنونی انسان نسلی خواهد بود که ماهی های جهان را به نابود خواهد کشاند.
براساس نتایج تحقیقات کارشناسان، در حال حاضر بشر از منابع طبیعی 1،6 برابر بیشتر از حد در نظر گرفته شده که اکوسیستم جهانی را با خطر مواجه نمی کند، مصرف می کند و این رقم پس از 15 سال به دو برابر خواهد رسید.

به گفته آنها: باوجود اینکه بسیاری از کشورهای جهان زنگ خطر اتمام منابع طبیعی را شنیده و اقدامات جدی خود را برای تولید منابع جدید و جایگزین آغاز کرده اند اما کشورهای متعددی همچنان بر این منابع رو به زوال تکیه دارند.به طور مثال ،مصرف بریتانیا سه برابر بیشتر از حد مورد نیاز می باشد. اگر این روند همچنان پیش رود، جنگل آمازون که برای جهان اهمیت خاص دارد، در طول 40 سال آینده نابود خواهد شد.

به گفته محققان، تنها برنامه ای که شانس کنترول این شرایط بحرانی را خواهد داشت محافظت از حیات وحش در سراسر جهان، کاهش کارخانه ها که باعث تولید گاز های گلخانه ایی می شود و تاثیر مسقیم بر روند آب و هوا دارد، می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала