تحریمات علیه روسیه سازمان ملل را بی معنی می سازد

هند - روسیه
هند - روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در هند جروبحث ها به ارتبط تحریمات غرب علیه روسیه شدت می گیرد

پس از سخنان ناریندرا مودی در اجلاس بریکس در اوفا و اشاره به این که «تحریم ها هیچ گاه جلوی رشد و شکوفانی کشوری را نمی گیرند»، بسیاری از کارشناسان هندی شروع به سخن گفتن درباره تحریم ها علیه روسیه و بی اهمیت بودن انها اغاز کردند.

اجی ساهای مدیر اجرایی فدراسیون دولتی صادرکنندگان هند در گفتگو با خبرنگار سپوتنیک می گوید: «ما سازمان ملل متحد داریم و تنها این سازمان است که حق وضع تحریم دارد. چرا کشورهای دیگر باید جدا از سازمان ملل دست به چنین اقداماتی بزنند؟ آنها باید از سازمان ملل بخواهند که تحریم اعمال کند. به عنوان مثال، شرایط در خصوص ایران هم اینطور بود. امریکا به صورت یکجانبه علیه این کشور تحریم هایی وضع کرد. تصمیمات امریکا و کشورهای اتحادیه اروپایی مفهوم و اهمیت سازمان ملل متحد را از بین می برند، زیرا این کشورها برای خودشان تصمیم گیری می کنند که تحریم اعمال کنند یا نکنند. من با سخنان آقای مودی موافق هستم که می گوید اگر کشورها بخواهند تحریم وضع کنند، باید برای سازمان ملل دلیل بیاورند».

آجای ساحای ضمن اشاره به تحریم های وضع شده می گوید که اکنون افق های جدید همکاری در مقابل روسیه و هند گسترده شده است. وی در ادامه توضیح می دهد: «ما معتقدیم که این شرایط فرصتی در اختیار هند گذاشته است و کشور ما باید از این دوران استفاده کرده و به بخش های جدیدی در بازار روسیه دست پیدا کند. متاسفانه وقتی صحبت از صادرات هند به روسیه مطرح می شود، ما می بینیم که از ظرفیت ها به طور کامل بهره برداری نشده است. بخش عمده واردات به روسیه را ماشین آلات تشکیل می دهد که ما در سهم زیادی نداریم. ما باید از شرایط تحریم استفاده کرده و کالایی را به روسیه صادر کنیم که تا پیش از این اروپا صادر می کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала