رفتار غیر مناسب خورد ضابط امریکایی قبل از کشتن 16 غیرنظامی افغان در قندهار

© Photo / commons.wikimedia.orgرابرت بیلز
رابرت بیلز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش 500 صفحه ایی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده روز سه شنبه منتشر شد و از رفتار غیر عادی خورد ضابط رابرت بیلز قبل از کشتن 16 غیر نظامی افغان خبر داده است.

محققان نظامی در طول این تحقیقات و بررسی به این نتیجه رسیدند که رفتار بیلز قبل از این فاجعه بزدلانه عادی نبوده است. در این گزارش چند حادثه که مربوط به وی می باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. بنابر این، بیلز یک ماه قبل از قتل 16 غیر نظامی یک فرد ملکی را در مقابل همکاران خود مورد ضرب و شتم قرار داده است. یکی افسران پایگاه که وی در آن حضور داشته، از او شکایت کرده و گفته است، زمانی که بیلز الکل و استرویئد مصرف می کند، دچار رفتار غیر عادی می شود. در این گزارش ذکر شده است، فرمانده عمومی پایگاه وی در هر دو فاجعه در پایگاه حضور نداشته است.
اما پنتاگون ادعا می کند، در پایگاه که این دو نظامی خدمت می کردند، سربازانی با روحیه قوی و به خوبی آموزش نظامی دیده بودند، حضور داشتند. با این حال، این گزارش تایید می کند که بیلز در پایگاه الکل و استروئید مصرف می کرده و به دلیل تبعیض نژادی رویه خوبی با افغانها نداشته است. خورد ضابط رابرت بیلز در سال 2013 به جرم قتل 16 غیر نظامی از جمله 9 کودک در سال 2012 در قندهار به حبس ابد محکوم شد.
براساس نتایج تحقیقات و بررسی، خورد ضابط بیلز شب 11 مارچ 2012 پایگاه نظامی را ترک کرده و به سه خانه قریه نزدیک پایگاه حمله کرده و بروی آنها آتش گشوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала