درجه حرارت کره زمین به بالاترین حد ممکن رسیده و برابر با 4000 سال قبل می باشد

© REUTERS / Amir Cohenدرجه حرارت کره زمین به بالاترین حد ممکن رسیده و برابر با 4000 سال قبل می باشد
درجه حرارت کره زمین به بالاترین حد ممکن رسیده و برابر با 4000 سال قبل می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان می گویند، دستگاه خاصی برای اندازه گیری دقیق درجه حرارت زمین بسیار کمک کرده است.

روش کار این دستگاه ثبت درجه حرارت و مقایسه آن با درجه حرارت سال های قبل می باشد. براین اساس، درجه حرارت سیاره زمین در ماه جولای سال روان در طول 200 سال گذشته به حد رکورد رسیده است. پیش از این در دهه های اخیر درجه حرارت زمین همچنان ثابت بوده است.
متخصصان برخی از شواهد غیر مستقیم را مانند: حلقه درخت، مرجان در اعماق اقیانوس، هسته های یخ، و غیره را مورد بررسی قرار دادند. براساس نتایج بدست آمده، دانشمندان اعلام کردند، درجه حرارت زمین به بالاترین حد ممکن رسیده و برابر با 4000 سال قبل می باشد.
براساس گزارش ناسا، در حال حاضر درجه حرارت در حال تغییر و رو به افزایش می باشد، اما حداکثر درجه حرارت در ماه جولای سال روان 0.02 درجه نسبت به رکورد قبلی بیشتر است.
دانشمندان مطمئن هستند، درجه حرارت آب و هوا در سال 2015 یک رکورد مطلق است و اگر کاهش نیابد، باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر سیّارهٔ زمین خواهد شد.
با این حال، واقعیت هایی: مانند، گرمای شدید، مرگ گونه فون و فلور ، افزایش تعداد بلایای طبیعی، افزایش سطح آب دریا وجود دارد که باعث ترس می شود و پیش بینی های دانشمندان از جمله تغییر درجه حرارت که می تواند عواقب بسیار نامطلوب بدنبال داشته باشد. به این ترتیب. تمام این تغییرات تاثیر منفی بر روی فعالیت های انسان ها دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала