امریکا حق کنترول ای پی – ادرس ها در انتیرنیت را برای خود مصوون نگهمیدارد

© SXCاینترنت
اینترنت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه کنترول امریکا بر انتیرنیت

در امریکا، وطن انتیرنیت، مقامات وعده نمی دهند که کنترول حکومتی بر شبکه جهانی در اینده نزدیک تضعیف خواهد شد: واشنگتن حد اقل یک سال دیگر نظارت بر سیستم جهانی اسامی دومینی حفظ میکند.

 

مقامات قرارداد با کارپوریشن در باره اداره اسامی دومینی و IP — ادرس های — سازمان های غیرحکومتی را که کار راجستر اسامی دومینی، خدمات و توسعه انها را پیش می برند، تمدید میکند. کمپنی به مثابه  ICANNشهرت دارد.

عرصه مسوولیت ICANN را میتوان چنین تشریح نمود. برای انکه در انتیرنیت با شخصی ارتباط گرفت، شما ادرس انتیرنیتی: نام یا شماره را می نویسید. برای انکه کمپیوترها یک دیگر را پیدا کنند، این ادرس باید بی مانند باشد. کارپوریشن در باره اداره اسامی دومینی و IP — ادرس ها این شاخص های بی مانند را در سراسر جهان حمایت و اداره میکند. اگر ICANN کار تنظیم این سیستم را پیش نمی برد — سیستم اسامی دومینی — در انتیرنیت فعال سراسر جهان ، جای که مردم یک دیگر را میتوانند پیدا کنند، قابل دسترسی نمی بود.

 

واشنگتن اعلام میدارد که کنترول بر سازمان های غیرحکومتی باید به جامعه بین المللی انتیرنیتی که منافع همه جوانب را مدنظر گیرد، نه کدام حکومت، تسلیم داده شود. مبارز انتیرنیت ازاد رودولوف لوپیس یکی از مدیران My First/People معتقد است، قبلا از ان که از کنترول بر انتیرنیت محروم شود، امریکا برای اخرین نبرد اماده است.

 

او میگوید: " انتیرنیت توسط امریکا کنترول میشود — واقعیت چنین است. زبان انگلیسی در انتیرنیت زبان اساسی باقی می ماند. بسیاری عرصه های اداره انتیرنیت که همه امر عادی تلقی میکنند، به امریکا رابطه دارد. امریکا در اینجا قدرت عظیم دارد — بسیاری کمپنی های تخنالوژیکی که در عرصه انتیرنیت سلطه دارند، در ایالات متحده امریکا مستقرند. امریکا هیچگاهی در هیچ چیز به ساده گی عقب نشینی نمی کند، به استثنای ان مواردی، وقتیکه او در اصل به گذشت تحت فشار مجبور گردد. ما امیدواریم که جهان باقیمانده — و این، بخش اعظم انتیرنیت است — میتواند بر امریکا فشار وارد اورد و بر سیستم همگانی اسامی دومینی دموکراتیک تر دستیابی حاصل نماید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала