پیونگ یانگ برای پرتاب راکت بالیستیکی اماده گی میگیرد

© REUTERS / KCNA /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب راکت کوریای شمالی
پرتاب راکت کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اماده گی کوریای شمالی برای پرتاب راکت بالیستیکی

کوریای شمالی برای پرتاب راکت بالیستیکی برد متوسط و کم اماده گی میگیرد. در این باره اژانس انتیرفاکس خبر داده است. یک منبع اطلاعاتی در حکومت کوریای جنوبی خبر داد: " در شمال اماده گی برای پرتاب راکت «سکاد» در ونسان (در ساحل بحیره جاپان) و راکت "رادون" در ولایت پخینان — پوکتو (ساحل بحیره زرد)" مشاهده شده است.

منبع به نقل از معلومات که یکجا با سیستم های راداری امریکا دریافت شده خبر داد: " قرار معلوم، کوریای شمالی روی زمان پرتاب ها در چارچوب پلان های ستراتیژیک در باره تشدید تشنج در جزیره نمای کوریا تا سطح بسیار بلند فکر میکند".

دو کوریا حوالی ساعت 16 به وقت محلی روز پنجشنبه دست به تبادله اتش زدند. سیول تاکید میکند که پیونگ یانگ اولتر دست به اتشباری زد. میخواست بلندگوهای تبلیغاتی را در خط فاصل که دو کووریای را از سال ۵۳ از هم جدا می سازد، هدف قرار دهند. کوریای جنوبی برای اولین بار بعد از یازده سال بلندگوهای تبلیغاتی را فعال ساخت که رژیم را مورد انتقاد قرار میدهد. در حدود دو هزار باشنده قریه جات منطقه در کوریای جنوبی تخلیه شدند. در نتیجه تبادله اتش تلفات و خسارات به بار نیامده اند. اتشباری توسط توپ های ۱۵۳ ملی متری صورت گرفته است. فعلاً تبادله اتش در ناحیه غیرنظامی به جنگ لفظی مبدل گشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала