تعداد تلفات طوفان در فلیپین تا هفت نفر افزایش یافته است

© AP Photo / NASA Goddard MODIS Rapid Responseطوفان در فلیپین
طوفان در فلیپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طوفان در فلیپین

هفت باشنده قسمت شمالی فلیپین قربانی طوفان "ایننینگ" (به اساس تصنیف بین المللی — " گونی") شدند و پنج نفر دیگر جراحات برداشته و دو نفر دیگر مفقودالاثر شده اند. در این باره در روز شنبه در شورای ملی اداره حالات فوق العاده اعلام داشتند. قبلاً در باره مرگ پنج نفر خبر داده شده بود.

در اخرین اطلاعیه شورای ملی اداره حالات فوق العاده — NDRRMC، گفته شده: " هوای بد در توامیت با امواج قوی یا بسیار قوی در منطع ولایات باتانیس، اپایو و کاگایان، گروپ جزایر بابویان مشاهده خواهند شد".

تعداد ااتباع فلیپین که به پناه گاه های موقتی تخلیه میشوند، تا شام روز شنبه به 5.5 هزار نفر خواهد رسید. طوفان بیش از 150 خانه را خساره مند ساخته و تامین انرژی برق برخی محلات مسکونی را برهم زده است. در برخی ولایات دروس در مکاتب لغوه شده، پروازها به تعویق انداخته شده و مواصلات بحری متوقف ساخته شده اند.

طوفان که با باد به سرعت 195 کیلومتر در ساعت در حرکت می باشد، در فاصله 125 کیلومتری شمال شرق شهر کالایان در ولایت کاگایان قرار دارد.

همه ساله در موسم بارش ها در ماه های جون تا دسمبر بر فلیپین در حدود 20 طوفان ها سرازیر میشوند. در سال 2013 در نتیجه طوفان هاینان بیش از 8 هزار نفر کشته و مفقودالاثر شدند، 1.1 میلیون خانه تخریب و در حدود 4 میلیون نفر بی خانمان گردیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала