ادامه حملات سنگین قوای هوائی ترکیه به شمال عراق

عضو شوید
اردوی ترکیه در جریان حملات هوایی به شمال عراق و درگیری های مسلحانه در خاک خود در روزهای چهارشنبه و جمعه گذشته، 41 نفر از شبه نظامیان عضو حزب کارگران کردستان را ازپا درآورد.

به گزارش خبرگزاری "اسوشیتد پرس"، اردوی ترکیه اعلام کرده که در حملات هوایی روز چهارشنبه و جمعه 29 نفر از شبه نظامیان کرد کشته و بعلاوه 12 شبه نظامی دیگر روز جمعه در نتیجه درگیری در شهر اولودره واقع در نزدیکی سرحد با عراق به قتل رسیدند.

اوضاع در ترکیه پس از کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر در حادثه انفجار انتحاری در شهر سوروچ و قتل دو پولیس در شهر جیلانپینار رو به وخامت گذاشته است. حزب کارگران کردستان (پ ک ک(مسئولیت قتل دو پولیس را بر عهده خود گرفته و اعلام کرد این اقدام در انتقام کشتار سوروچ بوده است.
به دنبال آن، اردوی ترکیه حملات هوایی را علیه حزب کارگران کردستان در شمال عراق آغاز کرده و بعلاوه نیروهای امنیتی ترکیه عملیات گسترده ای را برای "مبارزه با تروریزم و دستگیری عوامل ناامن در داخل کشور" نیز اعلام کردند. این عملیات عمدتا علیه داعش و گروه های پیکارجوی کرد از جمله پ ک ک و حزب آزادیبخش خلق انقلابی متوجه است.
در دوره ای از 22 جولای تا 20 اوگست 771 نفر از شبه نظامیان در این عملیات کشته شده اند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала