نماینده پارلمان اروپایی: پیوستن کریمیه با روسیه – دوچند قانونی است

© Flickr / mwmbwls نماینده پارلمان اروپایی: پیوستن کریمیه با روسیه – دوچند قانونی است
نماینده پارلمان اروپایی: پیوستن کریمیه با روسیه – دوچند قانونی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر نماینده پارلمان اروپایی در باره کریمیه

سیاستمداران غربی حالا کریمیه را به مثابه خاک روسیه می شناسند و این تمایل توسعه خواهد یافت، در این باره ایمیرک شوپارد نماینده پارلمان اروپایی اظهار عقیده نموده است. او در این باره در مصاحبه با رادیوی سپوتنیک چنین معلومات داد.

موصوف گفت، پیوستن کریمیه با روسیه "دوچندان قانونی است".

شوپارد گفت: " این کار از نقطه نظر تاریخی، با درنظرداشت اینکه کریمیه مدت زمان کوتاه قسمت از اوکراین بود، قانونی بود. این امر همچنان از نقطه نظر رای گیری قانونی بود، چون در انجا در باره این مساله همه پرسی صورت گرفت که در ان من به صفت ناظر بین المللی حضور داشتم. من معتقدم که در اخرین تحلیل، همه نمایندگان صادق، بی غرض و مستقل پارلمانی درک خواهند کرد که اینده کریمیه بصورت گسست ناپذیر با روسیه مربوط می باشد".

نماینده پارلمان اروپایی همچنان بر مساله مردم تاتار کریمیه تماس گرفت. او خاطرنشان ساخت که باوجود چنین تحرک زیاد هنگام همه پرسی، هیچکس " گفته نمی تواند که اکثریت تاتاران کریمیه مخالف پیوستن با روسیه بودند".

شوپارد همچنان اظهار داشت که اوکراین که با پیوستن کریمیه با روسیه مخالف است، در اصل، " با درنظرداشت اینکه چه کسی مسایل مالی در اوکراین رهبری میکند و کی سکتورهای مشخص اقتصاد اوکراین را که با سرمایه گذاری های خارجی مربوط می باشند، اداره مینمایند، دولت مستقل نیست".

شوپارد در اخیر چنین نتیجه گیری نمود:" با تاسف، اوکراین امروز توسط مردم اداره میشود که به دول خارجی و بصورت مشخص به امریکا و متحدین ان خدمت میکنند. این علت اساسی ادامه منازعه می باشد. من جداً معتقدم که اگر اوکراین در اداره مردم قرار میداشت که در قدم اول از منافع کشور خود مواظبت بعمل می اوردند و واقعیت تاریخی را نادیده نمی گرفتند، کشور میتوانست با همه همسایگان — چه مسکو یا اروپای غربی باشد، در فضای مسالمت امیز زندگی میکرد، ولی رفقای اغای پوروشینکو بجای این پیوسته به اتش منازعه دامن می زنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала