دانشمندان امریکایی: در صورت شیوع بیماری واگیر وحشت در روی زمین به روسیه پناه ببرید

© Sputnik / Igor Russah /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان امریکایی: در صورت شیوع بیماری واگیر وحشت در روی زمین به روسیه پناه ببرید
دانشمندان امریکایی: در صورت شیوع بیماری واگیر وحشت در روی زمین به روسیه پناه ببرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توصیه دانشمندان امریکایی

باشندگان کدام کشورها در صورت شیوع مرض واگیر زومبی — اپاکالیپسیس که انسان ها را به حیوانات وحشی مبدل می سازد، در بهترین وضعیت قرار خواهند داشت و مقامات باید کدام اقدامات را در پیش گیرند، تا جلو گسترش این مرض را بگیرند؟ ژورنالیست مجله فارین پالیسی پاسخ به این سوالات را از محقیقن دریافت کرده که مرض را مودل سازی کرده، تا معلوم کنند که این مرض واگیر چگونه جریان پیدا خواهد کرد و کدام عواقب در انتظار جهان می باشند.

به عقیده دانشمندان دیپارتمنت ریاضیات و احصائیه پوهنتون اتاوا، مریضی واگیر زومبی در سراسر جهان، قبل از انکه کسی مقیاس ان را درک نماید، گسترش می یابد. برای انکه جلو شیوع ان را گرفت، ناگزیر باید اقتصاد جهان نابود ساخته شود. روبیرت سمیت میگوید: " اگر ویروس — زومبی واقعی باشد، پس شیوع واگیر ان فقط کار دو روز می باشد".

ساده ترین و موثرترین پاسخ به مرض واگیر متجاوز قرنطین جدی می باشد که شهرها و کشورهای کامل را از هم جدا می سازد، کنترول بر رسانه ها قایم میکند و وضع محدودیت بر زندگی اتباع را عملی مینماید. در کدام لحظه مردم در برابر قرنطین مقاومت خواهند کرد. ایا حکومت باید توسط قوه شورش را سرکوب کند؟ موصوف عقیده دارد، شاید، این یگانه شیوه متوقف ساختن شیوع مرض واگیر باشد.

ریید ستیندیش ژورنالیست فارین پالیسی میگوید، وقتیکه تجارت بین کشورها قطع میشود، باشندگان کمی کالا به سطوح مختلف نیازمندی احساس میکنند.

سمیت در ادامه میگوید: " حتمی نیست که شما را زومبی خواهد کشت. این شاید اب کثیف، غذای بد و بعضاً مردم دیگر خواهند بود. برعلاوه این، کمی غذا قبل از همه به بی نظمی ها منجر خواهد شد و این نیز مانند زومبی قاتل شمرده میشود".

ولی در کدام کشور مردم چانس بیشتر بقا دارند؟

میت بیرباوم اسپیرانت فاکولته فزیک پوهنتون کارنیل میگوید: " مقاومت کشور در برابر هجوم زومبی تا اندازه زیادی به اندازه جمیعت ان و مقاومت شبکه اقتصادی ان مربوط خواهد بود". قبلاً او و همکار او الیکس الیمی نقشه امریکا را ارایه کرده بودند که در ان شیوع مرض واگیر زومبی را تمثیل نموده بودند. دانشمندان معلوم کردند که برای تسخیر خاک ایالات متحده امریکا توسط مرده زومبی فقط 28 روز کافی می باشد.

به اساس این مودل اسیای جنوبی و جنوب — شرقی که دارای تکاثف بیشتر نفوس می باشند، همچنان کشورهای با شهرهای بزرگ — مانند مصر، ایران و نایجیریا مدت زمان زیادی تاب اورده نخواهند توانست. به گفته بیرباوم، بیشتر از همه مردم سایبیریا و شرق دور چانس زنده ماندن دارند.

در اصل، همه این عوامل، به عقیده دانشمندان، میتوانند فقط در دورنمای کوتاه مدت یا متوسط مدت اهمیت داشته باشند.

مولف مقاله می نویسد: " این همه، واضحاً، فرضیه است. زومبی وجود ندارد و شبکه طبی تا به حال توانسته شیوع امراض مختلف را تحت کنترول قرار دهد. ولی انچه که به زومبی مربوط میگردد، در کلتور عامه مسلط است و با هراس های دسته جمعی بشر توام می باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала