لوروف پیشنهاد راجع به تقسیم عراق را غیر مسوولانه میداند

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیشنهاد غیرمسوولانه راجع به تجزیه عراق

سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه اعلمیه جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا راجع به ضرورت تقسیم عراق غیرمسوولانه خواند و افزود که «چنین بازی با ساختار دولتی» کهنه شده است.

 

لوروف در ملاقات با شرکت کنندگان گردهمایی سراسری جوانان روسیه گفت: « ما هیچگاهی موضعگیری را اتخاذ نخواهیم کرد که چندی قبل بدون هرگونه خجالت جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا که مستقیماً اعلام داشت که عراق را باید به بخش های شیعه، سنی تقسیم کرد و به کردان باید انچه داد که انها میخواهند، اعلام داشت».

 

طوریکه وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت، « این اعلامیه بسا غیرمسوولانه است، ولی، مساله بسیار عمده اینست که ان غیرقابل قبول می باشد، به خاطر که کدام کسی از ان سوی اقیانوس به عراق خواهد گفت که انکشور چگونه باید تغییرشکل دهد یا به چه شکلی تقسیم نمایند».

 

وزیر خارجه روسیه گفت: « ما چنبن کاری نخواهیم کرد که بگوئیم که سنیان را باید امروز باید راند و شیعیان باید جا را خالی کنند. این «انجنیری اجتماعی » و بازی کردن با ساختار دولتی از خارج، از دور است و ان تا اندازه تخریبی است که متقاعدساختن هیچکس به ان ضرور نیست. ما خواستار انیم، تا همه عراقیان —شیعیان، سنیان، کردان — خود در باره ان توافق کنند که چگونه باید باهم زندگی کنند».

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала