در افغانستان سه تروریست انتحاری که سوءقصد بجان معاون رئیس جمهور اماده می ساختند، بازداشت شده اند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaبازداشت سوءقصدکنندگان بجان جنرال دوستم
بازداشت سوءقصدکنندگان بجان جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازداشت سه سوء قصدکننده فرد انتحاری در افغانستان

سه فرد انتحار کننده که قصد حمله بر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری را در فارياب داشتند، دستگير شدند. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.

مسعود احمد مسعود معاون جنبش ملی اسلامی به آژانس خبرى پژواک گفت که اين افراد قصد داشتند که بر جنرال دوستم در ولسوالی قیصار حمله نمايند که قبل از رسیدن به هدف با واسکت های انتحاری حوالی ساعت ١٠ شب گذشته توسط گارد خاص معاونیت ریاست جمهوری و پولیس ملی بازداشت گرديدند.

وى ميگويد که انتحار کنندگان چهار تن بودند و یکی از آنها موفق به فرار شده، اما تحت تعقیب قرار دارد.

مسعود علاوه کرد که بازداشت شدگان اعتراف کرده اند که در پاکستان آموزش دیده و از سوی آن کشور به هدف از بین بردن جنرال دوستم به ولسوالی قیصار فرستاده شده بودند تا وارد کندک ششم اردوی ملی شده و وى را هدف قرار بدهند.

گفتنى است که کاروان حامل جنرال دوستم هفتۀ گذشته در منطقه دوآبی ولسوالی قیصار نيز مورد حمله طالبان مسلح قرار گرفت که به خودش و شاملین کاروان آسیب نرسید و در حملۀ متقابل هشت مهاجم کشته شده و ١٣ تن ديگر با سلاح و مهمات به دست نیروهای امنیتی افتادند.

جنرال دوستم از سه هفته بدينسو برای سرکوبى طالبان به فاریاب رفته و رهبری نیروهای امنیتی را در نبرد علیه مخالفان مسلح به عهده دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала