روسیه جهت ادامه ارسال هلیکوپترها برای اردوی افغانستان اماده است

© Sputnik / Alexei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Mi-17
Mi-17 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امادگی روسیه برای ارسال هلیکوپترها به افغانستان

روسیه اماده است صدور هلیکوپترها برای نیازمندی های اردوی افغانستان ادامه دهد، اما صحبت باید راجع به مجموعه توافقات مطرح باشد. این مطلب را ضمیر قبولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در باره افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم اسیای وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اعلام داشت.

به گفته قبولوف، این موضوع در ملاقات رهبران دو کشور در اوفه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای مورد بحث قرار گرفته است.

دیپلومات روسی خبر داد: " ولادیمیر پوتین به همتای افغان خود (اشرف غنی) اعلام داشت که بگذار او این موضوع را با امریکایان مورد بحث قرار دهد. ما اماده این امکان ادامه چنین همکاری را بررسی کنیم، بگذار امریکایان چنین ابتکار را نشان دهند. و چیزیکه به چنین هلیکوپترها (МИ-35) و تسلیحات پیشرفته دیگر  مربوط میگردد، ما میتوانیک با امریکایان از نقطه نظر مالی مشترکاً فعالیت نمائیم".

دیپلومات اظهار داشت، انچه که به " سلاح خفیف و سلاح متوسط مربوط میگردد، ما ان را داریم، و انها را داده ایم و اماده ایم وریانت ها را بررسی کنیم، ولی این باید موافقت نامه مجموعی باشد".

قبولوف افزود: " در این باره صحبت وجود داشت. ولی نقطه جالب اینست که رئیس جمهور افغانستان، در عین حال دوست بزرگ امریکا، گفت که امریکایان برای این کار پول نمی دهند. اگر امریکایان میخواهند که این رژیم سقوط نکند، انها به مثابه مردم عاقل باید هر انچه ممکن است انجام دهند، تا قابلیت دفاعی ان را تحکیم بخشند. به نظر میرسد که در اینجا کدام تصورات ایدیولوژیکی بر عقل سلیم غلبه نموده اند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала