آمریکا یکی از رهبران "شبکه حقانی" را در لیست تروریستهای خطرناک افزود

© Flickr / Morning Calm Weekly Newspaper InstallationClose-up of a US Flag patch as a US Army (USA) UH-60A Black Hawk (Blackhawk) helicopter
Close-up of a US Flag patch as a US Army (USA) UH-60A Black Hawk (Blackhawk) helicopter - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه امریکا، ایالات متحده عبدالعزیز حقانی یکی از رهبران فعال افغان "شبکه حقانی" را در لیست تروریست های خطرناک گنجانید.

یالات متحده در سال 2012 شبکه حقانی را به دلیل دست داشتن در حمله به ارتش امریکا در افغانستان یک گروه تروریستی اعلام کرد. شورشیان گروه تروریستی "شبکه حقانی" در سال 2012 سفارت امریکا را در کابل مورد هدف قرار دادند. شبکه حقانی با سازمان های تروریستی دیگر — طالبان و القاعده در ارتباط می باشد.
عبدالعزیز حقانی برادر سراج‌الدین حقانی یکی از رهبران شبکه حقانی می باشد. در طول سال های اخیر عبدالعزیز حقانی در طراحی و اجرای حملات تروریستی علیه اهداف دولتی در افغانستان دست دارد و پس از مرگ برادرش بدرالدین حقانی ، بارها مسئولیت حملات تروریستی بزرگ گروه حقانی را بر عهده گرفته است.
امریکا پیش از این، پنج میلیون دالر برای دستگیری و کشتن عبدالعزیز جایزه تعیین کرده بود.
وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه خود نام عبدالعزیز حقانی را به عنوان یک تروریست بین المللی در فهرست سیاه خود ثبت کرده و تمام دارایی‌های این فرد در آمریکا مسدود و هر گونه معامله و دادوستد شهروندان آمریکایی با وی ممنوع شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала