طیارات جنگی ترکیه برای اولین بار در حملات ایتلاف ضد داعش شرکت کردند

© Flickr / iyoupapaF-4
F-4 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت نیروی هوایی ترکیه در ایتلاف ضد داعش

طیارات جنگی ترکیه در روز جمعه برای اولین بار بر مواضع داعش در سوریه در چارچوب ائتلاف تحت رهبری امریکا حملات انجام دادند.
این مطلب را خبرگزاری "رویترز" به نقل از بیانیه وزارت خارجه ترکیه گزارش داده است.

در این بیانیه گفته می شود: "طیارات جنگی اردوی ترکیه در روز جمعه حملات بر مواضع گروه «دولت اسلامی» (داعش) در داخل سوریه که تهدیدی برای ترکیه ایجاد می‌ کرد، انجام دادند".
قبلاً گزارش داده شده بود که انقره و واشنگتن مشوره های تخنیکی شان را در باره حملات گسترده هوایی بر مواضع داعش در مرز سوریه و ترکیه به پایان بخشیده و در باره پیوستن انقره به عملیات ائتلاف ضد داعش توافق کردند.

گروه تروریستی" دولت اسلامی" (داعش) که اراضی وسیع از قلمروی سوریه و عراق را به تصرف خود در اورده و تشکیل خلافت اسلامی در مناطق تحت کنترول خود به رهبری سرکرده خود اعلام نموده، یکی از بزرگترین تهدیدها در حال حاضر در جهان شمرده میشود. هنوز جبهه واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده، ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به اردوی ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا (فقط حملات هوایی) و همچنین نیروهای پیشمرگه کردان و نیروهای مردمی لبنان و عراق اشاره نمود.

در نتیجه حملات و درگیری های نظامی، صدها هزار نفر از افراد بی گناه جان خود را از دست داده و چندین میلیون نفر پناهنده شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала