اعلام جنگ پولی داعش با دالر امریکا

© Twitter / TelegraphNewsسکه های طلائی دعش
سکه های طلائی دعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش رسماً آغاز جنگ با دالر امریکائی و سیستم ریزرف فدرالی امریکا را اعلان نمود

این سازمانتروریستی نظریات خود را درارتباط سیستم مالی جهانی ابراز داشته قصد دارد این سیستم را با سکه زدن دینار طلائی، درهم نقره ای و فلس مسی از بین ببرد.

در خبر تازه ویدیوئی داعش آمده است که جهانیان برده سیستم ریزرف فدرالی امریکا گردیده اند که در دست یهودی ها قرار دارد. این سیستم مالی کاپیتالیستی با چاپ بانک نوت دالر امریکا از هیچ نوع حمایت طلائی و غیره برخوردار نیست. این مطلب به زبان انگلیس و زیرنویس عربی نشر شده است.

داعش اعلام کرد که به اساس احکام شریعت در سکه ها تصویر موجودات زنده مجاز نیست. در یکی از سکه ها نقشه جهان تصویر گردیده است که به اعتقاد آنها قدرت پیغمبر اسلام باید در تمام قلمرو از قسطنطنیه، روم گرفته تا امریکا توسعه یابد

داعش در قلمروی اشغال شده سوریه و عراق خود اعلام کرد که در آینده نزدیک تمام اسعار خارجی خود از موصل عراق خارج کرده به دینار طلای خود تبدیل می کند.

این خبر را روز یکشنبه کانال تلویزیونی «السومریه» اعلام کرد. سکه های طلایی که در سال های 630 در زمان خلافت عثمان رایج بود نیز دینار طلا نام داشتند و اسلام گرایان به تقلید از آن دوران دست به چنین اقدامی زده اند.

به گفته این سازمان، در آینده نزدیک تبادلات پولی فقط با دینار طلا و توسط چهار شعبه بانکی گشایش یافته توسط «داعش» در شهر انجام می گیرد. به گفته صاحبان صرافی ها، شبه نظامیان داعش روز یکشنبه شروع به تبدیل دالر در تمام صرافی های موصل کرده اند. رواج دینار طلا در تمام اولایات نینوا از ماه سپتامبر آغاز می شو.

گروه داعش به مردم عراق هشدار داد که فقط از دینار عراق برای مبادلات خود استفاده کنند. به گفته رسانه ها، ارزش هر دینار طلا معادل 139 دالر است.

گفته میشود که عایدات داعش از طریق قاچاق نفت و فروش گروگانان اکمال میگردد. در این اواخر یکی از منابع عایداتی داعش  را  فروش اثار تایخی نواحی اشغال شده و موزیم ها عراق و سوریه تشکیل میدهد که میتوان از آثار تایخی پالمیرا نام گرفت.

طبق ارزیابی مجله اسرائیلی عایدات سال گذشته داعش در حدود 2 ملیارد دالر تارزیابی گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала