تحریمات جدید آمریکا علیه شرکت های روسی

© Fotolia / Vichie81کانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آمریکا ، تحریمات جدید را علیه برخی شرکت های روسیه در ارتباط با نقض قانون عدم گسترش (تسلیحات هسته ای) مرتبط با ایران ، کوریای شمالی و سوریه وضع می کنند.

 سندی که در این ارتباط باید به طور رسمی به تاریخ 3 سپتامبر منتشر گردد برای بررسی اولیه در سایت Federal Register قابل دسترسی است.

برطبق اطلاعات موجود در آن ، دفتر طراحی ابزار تولا ، شرکت " کاتود" ، اتحادیه تولیدی- علمی ساخت ماشین آلات ، کارخانه " میگ" و "روس ابارون اکسپورت" در لیست سیاه قرار دارند. همچنین در این سند آمده است که شعبه ها و شرکت های تابعه آنها نیز شامل تحریم هستند.

تهیه کننده این تحریمات وزارت امور خارجه ی آمریکا است.

در این خبر تاکید شده است که قانون مربوطه " مجازات برای شرکت های خارجی و اشخاص به منظور ارسال و همچنین فروش کالاها ، خدمات و تکنالوژی هایی موجود در لیست کنترل چند جانبه به ایران ، سوریه و کوریای شمالی را مد نظر دارد.

ضمنا تحریمات جدید به برخی از شرکت ها درکشورهای دیگر از جمله چین ، ایران ، سودان ، سوریه ، ترکیه و امارات متحده ی عربی نیز مربوط می شود.

در این سند ذکر شده است که در ارتباط با قانون مذکور هیچ سازمان دولتی آمریکا نمی تواند با شرکت های اشاره شده قرارداد برای ارسال هر گونه کالا ، تکنالوژی و خدمات منعقد نماید.

تاکید شده است که تنها براساس تصمیم وزارت امور خارجه ممکن است موارد استثنایی بروز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала