اکتشاف بحری امریکا در سواحل روسیه

© Photo / Public Domainاکتشاف بحری امریکا در سواحل روسیه
اکتشاف بحری امریکا در سواحل روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به انجام فعالیت اطلاعاتی در سواحل روسیه

کانال تلویزیونی آمریکایی "فاکس نیوز" خبر داده است که به اعتراف نماینده پنتاگن کشتی های اطلاعاتی قوای بحری ایالات متحده در سواحل روسیه رفت و آمد می کنند.  

این مقام بلند پایه در پنتاگن در پاسخ به سوال شبکه تلویزیونی در مورد انجام فعالیت های اطلاعاتی آمریکا در سواحل روسیه گفت: "البته ما این کار را انجام می دهیم. به نظر شما، "کشتی ها اقیانوس شناسی" مشغول به چه کاری هستند؟ مشغول به نهنگ شناسی هستند؟"

شبکه "فاکس نیوز" قبلاً گزارش داد که اقمار مصنوی، طیارات و کشتی های آمریکایی از نزدیک، از کشتی پیشرفته "یانتار" روسی پیگیری می کنند. این کشتی از پایان ماه آگوست از بحر اطلس به سمت کیوبا شنا می کند. منبع این شبکه در پنتاگن تایید کرد که "کشتی اطلاعاتی روسیه" در آب های بین المللی قرار دارد"

وزارت دفاع ایالات متحده بر این باور است که کشتی "یانتار" مشغول به جمع آوری اطلاعات در مورد سنسور های تحت البحری و سایر تجهیزاتی است که توسط پایگاه تحت البحری هسته ای کینگس بی (ایالت جورجیا) استفاده می شود. به گفته نمایده پنتاگن، این کشتی باعث نگرانی نظامیان شده است به دلیلی که این کشتی روسی به دستگاه های اکتشافی عمیق و تجهیزات برای برش لین کیبل مجهز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала