سرباز ترک ربوده شده توسط داعش در زندان شهر رقه سوریه زندانی می باشد

© AP Photo / Militant video via APسرباز اختطاف شده ترکی توسط داعش
سرباز اختطاف شده ترکی توسط داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسارت سرباز ترکی توسط گروه داعش

در مساله صفر تاش سرباز اسیر 21 ساله ترکی که در جریان برخورد افراد مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در نزدیک شهر کیلیس اختطاف گردیده، معلومات مهم نو بوجود امده است.

به گزارش خبرگزاری"سپوتنیک" به نقل از یک منبع مطلع، داعشی ها سرباز ترک را برای استفاده از وی برای جلوگیری از حملات هوایی ترکیه و دستگیری اعضای خود در این کشور و همچنین آزادی همرزمان زندانی خود ربوده اند.
به گفته منابع خبرگزاری"سپوتنیک"، پس از تصویب طرح ربودن سرباز ترک از سوی البغدادی ، سرکرده داعش، گروه متشکل از چهار داعشی به قریه آردیچلی، واقع در حومه شهر مرزی کیلیس ترکیه اعزام شد و آنها به سوی سربازان درحال نگهبانی در پوسته سرحدی آتش گشودند که در نتیجه یک سرباز کشته و سرباز دیگری زخمی و اسیر شد. این سرباز ابتدا در شهر باب واقع در ولایت حلب سوریه مورد مداوا قرار گرفت وبعداً به زندان شهر رقه منتقل گردید که پایتخت داعشی ها شمرده میشود. صفرتاش، سرباز 21 ساله ارتش ترکیه در انجا در حضور داعشی هایی که از ترکیه آمده و به زبان ترکی مسلط هستند، مورد بازجویی قرار گرفت. در جریان بازجویی ها به این سرباز گفته شد که قصد ندارند وی را بکشند بلکه قصد دارند وی را با داعشی های اسیر در ترکیه مبادله کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала