ناروی از پرداخت باج به خاطر ازادسازی تبعه خود از اسارت گروه داعش امتناع می ورزد

© Fotolia / Marcel Schauerبیرق ناروی
بیرق ناروی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خودداری ناروی از پرداخت پول به داعش جهت ازادی تبعه خود

روزنامه Dagbladet ناروی می نویسد، ناروی به خاطر ازادسازی تبعه خود که توسط گروه دولت اسلامی (داعش) به اسارت گرفته شده، پول پرداخت نخواهد کرد. این مطلب را محترمه ایرنا سولبرگ، صدراعظم ناروی طی کنفرانس مطبوعاتی در روز 9 سپتمبر اعلام داشت.

سولبرگ اظهار داشت، مقامات ناروی در ماه جنوری سال روان راجع به اختطاف معلومات حاصل کردند. به گفته صدراعظم، مرد نزد چند گروه در اسارت به سر برده، ولی در حال حاضر اساس برای این پیشبنی وجود دارد که او در دستان داعش قرار دارد.

قبلاً در ویب سایت، متعلق به جنگجویان، «اعلان» با مطالبه پرداخت باج به خاطر تبعه ناروی منتشر شده بود، و در متن تذکر یافته بود که دولت خودش از پرداخت باج امتناع ورزیده است.

سولبرگ معلومات داد که اختطاف کنندگان قبلاً مبلغ قابل ملاحظه در بدل ازادسازی مطالبه کرده بودند، ولی، طوریکه صدراعظم ناروی خاطرنشان ساخت، ناروی به تروریستان پول پرداخت نخواهد کرد.

طبق گزارش اژانس تاس روسیه، مطابق معلومات  ارایه شده در «اعلان» — نام اختطاف شده اوله یوهان گریمسگورد ه اوفستاد می باشد. او 48 سال عمر دارد و او دارنده دیپلوم لیسانسه پوهنتون در علوم سیاسی می باشد و مقالات تحلیلی زیادی در باره اوضاع سوریه نوشته و از جمله تعدادی از آنها را از ترکیه ارسال کرده است. در اخرین پیام وی گفته  شده:"من در شهر ادلب سوریه هستم. فردا به حماه می روم. بالاخره به اینجا رسیدم".

اژانس تاس روسیه به نقل از صدراعظم ناروی خبر داد:"ما نمی توانیم در برابر فشار تروریستان و جنایتکاران عقب نشینی کنیم و این کار را انجام نخواهیم داد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала