انعکاس اطلاعات نادرست از دولت اسلامی توسط مقامات عالی رتبه امریکا

© Flickr / Morning Calm Weekly Newspaper Installationانعکاس اطلاعات نادرست از دولت اسلامی توسط مقامات عالی رتبه امریکا
انعکاس اطلاعات نادرست از دولت اسلامی توسط مقامات عالی رتبه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه دیلی بیست (The Daily Beast) چاپ امریکا از رسوایی مقامات عالی رتبه امریکا و انعکاس اطلاعات نادرست از دولت اسلامی در قوماندانی مرکزی نیروهای نظامی امریکا خبر داد.

به گفته این منبع، بیش از 50 کارشناس تجزیه ﻭ ﺗﺤـﻠﻴﻞ ﺍﻃـﻼﻋﺎﺕ از رؤسای خود به دلیل کم نشان دادن اقدامات موفقیت آمیز امریکا در برابر اسلام گرایان شکایت کردند. "InoPressa" می نویسد، تمام این کارشناسان به طور رسمی از رؤسای خود به دلیل بازنویسی گزارش تحلیلی آنها در مورد دولت اسلامی و "القاعده" در سوریه شکایت کردند. مقامات عالی رتبه پنتاگون تحقیقات خود را در مورد بازنویسی گزارش ها در مورد گروه تروریستی داعش آغاز کرده است.

پیش از این نیز، دو تحلیگر ارشد در قوماندانی مرکزی نیروهای نظامی امریکا در ماه جولای سال روان به دلیل بازنویسی گزارش های تحلیلی آنها و ضعیف نشان دادن سازمان های تروریستی نسبت به شناخت آنها از این سازمان ها که به باراک اوباما ارسال گردیده بود، به لوی سارنوال وزارت دفاع شکایت کتبی کردند. حدود 50 کارشناس از این شکایت حمایت کردند.

به گفته تحلیلگران، جهت قوماندانی مرکزی نیروی نظامی امریکا تغییر کرده و با جهت دولت امریکا هیچگونه مطابقتی ندارد. در نتیجه، چنین به نظر می رسد، که ایالات متحده امریکا در مقابل دولت اسلامی، گروه تروریستی "النصره"، القاعده در سوریه پیروز می شود.

در برخی از موارد، موضوعات کلیدی برخی گزارش های تحلیلی — اطلاعاتی در مورد دولت اسلامی در مجموع ناپدید شده و سندهای نتیجه گیری غیر صحیح تحلیلگران و ارزیابی منفی آنها از گزارش ها به مقامات بلند رتبه تحویل داده شده و یا در کل گزارش نشده است.

برخی از مقامات ارشد قوماندنی مرکزی نیروهای نظامی امریکا به دست داشتن در این رسوایی و ایجاد محیط کاری غیر حرفه ای متهم شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала