سرباز اسیر طالبان به حبس ابد محکوم میشود

© AP Photo / US Armyبوی بیرگدال سرباز اردوی امریکا
بوی بیرگدال سرباز اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ممکن سرباز امریکائی اسیر طالبان به حبس ابد محکوم شود

برخلاف بویی بیرگدال بریدگی نیروهای مسلح امریکا که نسبت اظهارت انتقادی علیه اردوی امریکا شهرت یافته، اتهامات نو اقامه شده است. حال او را جزای حبس ابد به اساس ماده بسیار نادر «نقض دسپلین نظامی در شرایط منازعه مسلحانه» تهدید میکند. در سال 2009 بیرگدال از ساحه قطعه نظامی در افغانستان ناپدید شده بود و بعد از ان در اسارت طالبان قرار گرفته بود. مقامات امریکایی پنج سال بعد او را توسط پنج تن از زندانیان طالب زندان گوانتانامو تباله کردند.

بیرگدال قبلاً گفته بود: " همه سربازان که در میدان نبرد قرار دارند، از مرگ می ترسند. انها میخواهند با ماین منفجر گردند، انها میخواهند به خانه بر گردند". سرابز این پرسش را مطرح ساخته بود: «ایا اوباما و بوش و دیگران اصلاً بازیچه در دست ان حمایتگران می باشند که مخارج کمپاین انتخاباتی انها را می پردازند؟»

بیرگدال حالا در انتظار محاکمه به سر می برد که میتواند او را به حبس ابد محکوم کند. در سال 2014 نسبت به او برخورد کاملاً دیگر وجود داشت.

رئیس جمهور بارک اوباما اعلام داشته بود:" ما به بی صبری منتظر لحظه می باشیم، وقتیکه شما بتوانید پسر خود را به اغوش بکشید".رهبر امریکا حتی والدین بیرگدال را به خانه خود دعوت کرده بود، تا ازادی پسر انها را تجلیل کند. بسیاری امریکایان بازگشت او را انتظار داشتند.

منقدین عقیده دارند که این محاکمه نمایشی سربازی می باشد که از جنگ ناامید شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала