در نیویارک 70 مین اجلاس اسامبله عمومی سازمان ملل متحد اغاز میگردد

© Flickr / Ashitaka Sanسازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اغاز اجلاس اسامبله عمومی سازمان ملل متحد

هفتادمین اجلاس سالگرد اسامبله عمومی سازمان ملل متحد امروز در مقر سازمان جهانی در نیویارک کار خود را اغاز میکند. بان کی مون سرمنشی سازمان و ماگنیس لیکیتفورد دیپلومات اطریشی که در ماه جون به صفت رئیس هفتادمین اجلاس انتخاب شده، سلسله سالانه جلسات که به یکی از مشبوع ترین جلسات طی تمام مدت زمان موجودیت سازمان ملل متحد مبدل خواهد گشت، افتتاح میکنند.

مراسم رسمی گشایش در ساعت 15:00 به وقت محلی صورت میگیرد. دیروز در مقر سازمان ملل متحد اخرین جلسه  69 مین اجلاس جاری برگزار شد. طی 12 ماه گذشته در حدود 300 قطعنامه و فیصله به اساس نتائیج رای گیری بر پایه مصالحه تصویب شده اند.

فیصله نامه 69/267 راجع به تجلیل 70 مین سالگرد ختم جنگ جهانی و تاسیس سازمان بین المللی که به اساس ابتکار روسیه تصویب شده بود، به یکی از اسناد مهم مبدل گشت. اسامبله عمومی در تاریخ 11 سپتمبر اصول بنیادی تجدید ساختار قروض مستقل دول را تصویب کرد که تحقق ان باید از تکرار اوضاع جلوگیری کند که ارجنتاین در ان قرار گرفته بود. این کشور امریکای لاتین تقریباً 10 سال با فوندهای سرمایه گذاری احتکاری که ان کشور را تا وضع ورشکست شدن رسانده بود، مبارزه میکند و دعوا را در محکمه نیویراک برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала