امریکا برای تعلیم پنج شورشی سوریه 41 میلیون دالر خرج کرده است

© Fotolia / nmann77امریکا برای تعلیم پنج شورشی سوریه 41 میلیون دالر خرج کرده است
امریکا برای تعلیم پنج شورشی سوریه 41 میلیون دالر خرج کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصرف 41 میلیون دالر جهت تعلیم 5 شورشی در سوریه

از جمله 5500 نفر که نظامیان امریکایی قصد اموزش انها جهت مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) داشتند، فقط 4- 5 نفر عملاً در جنگ با داعش شرکت دارند.به گزارش شبکه تلویزیونی"روسیه 24"، در واقع فقط پنج شبه نظامی بالقوه سوری در پایگاه امریکا در ترکیه باقی مانده اند. ضمنا پیشتر در سال جاری میلادی قوماندانی اردوی امریکا توانسته بود با صرف بیش از 40 میلیون دالر، 60 شورشی سوری را تعلیم دهد. اما تمام آنها در همان نبرد اول با داعشی ها کشته شده اند.

وزارت دفاع امریکا اعتراف کرده است که برنامه تعلیمی شورشیان سوری با موفقیت روبرو نشده است. تخصیص 500 میلیون دالر برای اجرای این برنامه بیهوده بوده، چون امریکایان نتوانسته اند شورشیان داوطلب سوری برای سپری نمودن دوره اموزشی پیدا کنند. در حال حاضر حداکثر صد نفر در حال فراگیری تعلیم نزد آمریکایان موجود می باشند.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارند. بر اساس اطلاعات موجود سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای اردوی سوریه با شورشیان مسلح از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهمترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی «دولت اسلامی »(داعش) است. اکنون داعش بخش وسیع از کشورهای سوریه و عراق را تحت کنترول خود دراورده و به یکی از بزرگترین تهدیدهای بین المللی مبدل گشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала