مقایسه جنگنده های امریکایی با طیارات روسیه و چین

© Flickr / DVIDSHUB f- 35
f- 35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا طیارات جنگی ندارد که بتواند در مقابل جنگنده های روسی و چینایی استاده گی نماید .

مجله The National Interest تخنیک جنگی امریکایی را با عین طیارات از کشور دیگر به مقایسه گرفته و به یک نتیجه ناراحت کننده رسیده است ، و ان اینکه قوت های نظامی هوای ایالات محتده امریکا چنان تخنیک ندارد که بتواند در مقابل جنگنده های نو روسی و چینایی استاده گی نماید.
طیارات جنگی F-35 و F-22 اسیب پذیر میباشند این مطلب را مجله متذکره خاطر نشان ساخته است. مشکل عمده طیارات جنگی بمب افگن نسل پنجم Lockheed Martin F-35(JSF) عدم مانور ضروری در هنگام جنگ گفته شده است. جنگنده های چند منظوره نسل پنجم F-22 Raptor به تعداد 187 تولید شده بود ، که ان نیمی از ان تعداد بود که قوت های هوای نظامی امریکا به ان ضرورت داشت. با ان که این تخنیک از خصایل خوب برخوردار بود ، تولید انها قطع گردید.
مجله مینویسد ، حالا بسیاری ها در قوت های نظامی امریا میخواهند که تولید جنگنده های F-22 باید از سر گرفته شود. اما باید فراموش نکرد که ترمیم این طیارات چه مشکلات را به بار می اورد. برای انکه تولید جنگنده های F-22 را دوباره اغاز کرد به زمان و پول هنگفت ضرورت است. جنگنده های که از سال 2005 به فعالیت اغاز کردند کهنه شده اند. طرح ساختن انها در سال 1980 پلان شده بود و سیستم های رهبری کننده کمپیوتری ان در سال های 1990 ساخته شده بود. برنامه های تعمینات کمپوتری ان بسیار اهسته کار میکند و نو کردن برنامه کار دشوار است. اجزای ضروری کمپیوتر های این طیاره دیگر تولید نمیشود ، تمام مشکل این طیارات از همین جاه سرچشمه میگیرد. مجله The National Interest با نگرانی شدید مینویسد
از تخیک که در طیارات F-22 استفاده میشد، حالا کهنه شده است. در اینده نزدیک F-22 در مقابل تحدیدات معاصر ناتوان خواهد بود. اما طیارات جنگی نسل پنجم T-50 روسی و جنگنده های J-20 چینایی عنقریب به فعالیت اغاز میکنند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала