پادشاه عربستان سعودی امر انجام تحقیق علل فاجعه در مکه صادر نموده است

© AP Photo / Saudi Press Agencyشاه عربستان
شاه عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امر تحقیق علل فاجعه در منا

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی حکم تجدید نظر بر قواعد تامین امنیت زایران هنگام حج بعد از وقوع فاجعه اخیر در منا صادر نموده است.

به گزارش خبرگزاری"رویترز"، ملک سلمان خاطرنشان کرده که این تحقیقات باید بطور سریع انجام شود.
طبق آخرین اطلاعات، نتیجه ازدحام زیاد و تراکم جمعیت در وادی منا در نزدیکی مکه حداقل 717 زایر خانه خدا جان خود را از دست داده و863 نفر آسیب دیدند.

به گزارش روزنامه "گاردین"، خالد الفلاح، وزیر صحت عربستان اخیراً اعلام داشت که بی نظمی زایران و عدم اجرای دستورات مقامات سعدی باعث بروز فاجعه شده، اما شاهدان عینی می گویند ماموران پولیس که از تجمع تعداد بیش از حد مردم جلوگیری نکرده اند، مقصر هستند. روزنامه لبنانی "الدیار" ظهور قطار موترهای حامل محمد بن سلمان معاون ولیعهد عربستان که باعث انحراف مسیر حرکت حجاج شده، به مثابه دلیل وقوع فاجعه نام برده است.

اتباع پاکستان، ایران وهند از جمله قربانیان هستند که بسیاری از آنها به دلیل ازدحام جمعیت در گرمی بیش از 41 درجه سانتی گراد در سایه بر اثر خفگی جان خود را از دست داده اند.

قابل یاداوری است که حادثه دیگری در استانه مراسم حج در مکه رخ داده بود. در روز 11 سپتمبر کرن در محوطه مسجد الحرام سقوط کرد که بر اثر آن حداقل 109 نفر کشته و بیش از 230 نفر زخمی شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала