لویه څارنوالی تاجکستان: نظرزاده در جریان پنج سال برای شورش امادگی میگرفت

© Nikitamaykovکاخ ملت تاجکستان
کاخ ملت تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات لویه څارنوالی تاجکستان در باره نظرزاده

عبدالحلیم نظرزاده معاون وزارت دفاع تاجکستان که در اواسط سپتمبر از بین برده شد، در جریان پنج سال برای شورش امادگی میگرفت. در این باره لویه څارنوالی تاجکستان خبر داده است.

در تاریخ 16 سپتمبر نیروهای نظامی تاجکستان راجع به نابودسازی نظرزاده که مسوولیت دو حمله بر نیروهای امنیتی در دوشنبه و شهر وحدت در تاریخ 4 سپتمبر بر دوش او گذاشته شده بود، خبر دادند.

در گزارش که لویه څارنوالی تاجکستان اماده ساخته و شام دیروز از طریق چینل اول تلویزیون تاجکستان منتشر گردید گفته شده: " از سال 2010 تا اگست سال 2015 عبدالحلیم نظرزاده تحت رهبری محی الدین کبیری رئیس حزب رستاخیز اسلامی تاجکستان به منظور ایجاد گروه جنایتکار بصورت منظم به جنگجویان سابق اپوزیسیون متحد تاجک از منابع نامعلوم به ارگان های تحقیق از 400 تا 600 سامانی می پرداخت".

تهیه کنندگان گزارش خبر دادند که نظرزاده "در طول همه این سالها تحت رهبری حزب رستاخیز اسلامی تاجکستان فعالیت میکرد و بیش از 30 گروپ جنایتکار را ایجاد کرده" که در هرکدام از انها 30 نفر شامل بودند. طبق معلومات لویه څارنوالی تاجکستان، تعداد مجموعی اعضای این گروه ها را 300 نفر تشکیل میداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала