اوباما: امریکا صلح، ثبات و پیشرفت چین را می خواهد

© REUTERS / Kevin Lamarqueملاقات رئیس جمهور اوباما با شی جینپین صدر جمهوری مردم چین
ملاقات رئیس جمهور اوباما با شی جینپین صدر جمهوری مردم چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملاقات اوباما با شی جینپین

رهبران امریکا و چین در واشنگتن باهم ملاقات کردند. قصر سفید، برای استقبال از صدر جمهو.ری مردم چین ترتیبات خاص را در نظر گرفته بود. در این باره رادیوی ازادی خبر داده است.

رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفت، کار مشترک واشنگتن و پیکین در زمینه های انکشاف تجارت، تقویت اقتصاد جهانی، جلوگیری از تغییرات اقلیم و کوتاه کردن دست ایران از سلاح هسته یی، نشان می دهد که تلاش های مشترک دو کشور برای انکشاف ثبات و امنیت در جهان کمک می کند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا گفت: "طوریکه مردمان دو کشور همکاری بین شان را انکشاف می دهند، فکر می کنم که ما هم باید برای رفع اختلافات خود همکاری کنیم. امریکا همیشه بر اساس حقایق بنیادی، صحبت می کند. ما باور داریم زمانی که شرکت های ما به رقابت های کاری بپردازند، اختلافات به طور مسالمت آمیز حل شوند و حقوق بشری همه مردم رعایت گردند، مردمان ما هم بیشتر موفق خواهند بود و جهان بیشتر پیشرفت می کند. "

شی جین پین صدر جمهوری مردم چین بعد از ملاقات با بارک اوباما در قصر سفید گفت، با وجود مشکلات و مناقشات، بازهم روابط دو کشور در 36 سال گذشته، گسترش یافته است.

او گفت:  "ما باید اعتماد ستراتیژیک و درک متقابل را افزایش دهیم، به منافع و نگرانی های یکدیگر احترام بگذاریم، در مورد تفاوت ها و اختلافات مان فکر روشن داشته باشیم و تقویت اطمینان مردمان ما در دوستی و همکاری بین دو کشور است. "

صدر جمهوری مردم چین گفت، هر دو کشور باید مطابق پیشرفت های جاری جهان کار کنند و برای رشد اقتصادی از امکانات موجود به طور مثبت کار بگیرند.

شی جین پین، در رابطه  به انکشاف روابط با امریکا، آمادگی چین را ابراز نموده گفت، این به منفعت هر دو کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала