جنجال پیرامون موتر های فولکس واگون

© REUTERS / Morris Mac Matzenموتر های فولکس واگون
موتر های فولکس واگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عواقب جنجال کنونی برای صنعت موتر سازی سنگین خواهد بود .

شرکت حقوقی امریکایی The rosen law Firmعلیه کمپنی" فولکس واگون" اقامه دعوی جمعی را اماده ساخته است. بتاریخ 18 سپتمبر موسسه حفظ محیط زیست امریکا "EPA" در باره نقض قانون" در مورد هوای پاک " علیه کمپنی فولکس واگون,اقامه دعوی ارایه کرده است. در اقامه دعوی امده است: در موتر های دارای انجن دیزلی, چنین برنامه های تعمیناتی بکار انداخته شده بود که توانست آخذه های تشخیص دهنده مواد کثیف را فریب بدهد.
به شرکت حقوقی متذکره تعداد زیاد صاحبان موتر های دیزلی فولکس واگون مراجعه نمودند. درین مورد " فلیپ کیم " وکیل مدافع شرکت در مصاحبه با رادیو سپوتنیک معلومات ارایه نمود. وی گفت تعداد بیشمار ان عده اشخاص که خود راخساره مند میشمارند, نزد ما مراجعه نموده و تقاضا دارند تا از منافع شان دفاع صورت گیرد. من از همین حالا میدانم که تعداد درخواست های خساره مندان بسیار زیاد خواهد بود. مردم نسبت به موتر های این شرکت بی علاقه شده اند. در اعلانات این موتر ها در امریکا گفته میشد که موتر های متذکره هوا را الوده نخواهد ساخت. در امریکا تخنیک دیزلی را از جمله تخنیک های پاک به حساب نمیاورند. اما در اعلانات این مطلب تذکر نرفته بود. و همین امر باعث گردید تا مردم این موتر ها را خریداری نمایند. مگر بعدا این دروغ اشکار گردید.
فیلیپ کیم میگوید: چیزی که مربوط به اقامه دعوی در کوریای جنوبی میباشد, تصور میکنم که در سایر کشور ها نیز دوسیه جزایی که مطابق قانون کشور خود شان ترتیب خواهد گردید.
ازینکه ما در امریکا قرار داریم و مطابق قوانین امریکا عمل میکنیم, پس شرکت ما از ان عده مشتریانی دفاع خواهد کرد که موتر های "فولکس واگون و اودی " را در خاک امریکا خریداری کرده اند.
وکیلان مدافع شرکت The Rosen Law Firm از مشتریانی دفاع خواهد کرد که موتر های نوع Beetl,Jetta,Golf, AudiA3, وPassat را که در سال های 2008 — 2015 تولید گردیده, از کمپنی متذکره خریداری نموده باشند.
وکیل مدافع " فیلیپ کیم " میگوید که عواقب این رسوایی شاید تمام صنعت موتر سازی را در بر گیرد و واضح است که این یک رسوایی بزرگ خواهد شد.
اطلاعاتی بدست رسیده, که کمپنی فولکس واگون برای رفع این مشکل مبلغ 7 میلیارد دالر را تخصیص داده است. تحقیقات درین مورد در ایالات متحده امریکا اغاز گردیده و مقامات درین مورد بسیار جدی عمل خواهند نمود.
اگر واقعا علیه این کمپنی اقامه دعوی صورت گیرد,عواقب ان بحرانی خواهد بود و تمام صنعت موتر سازی را در بر
خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала