ناتو، داعش و ملی گرایی اوکراین – سه سر اژدها

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Service/Mikhail Palinchakناتو، داعش و ملی گرایی اوکراین – سه سر اژدها
ناتو، داعش و ملی گرایی اوکراین – سه سر اژدها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرق بین ملی گرایان افراطی اوکراینی و داعشی ها این است که ملی گران اوکراین عیسوی مذهی و داعشی ها خود را مسلمانان وانمود می کنند. هر دوی آنها ساخته شده ناتو هستند

در این روز ها «ینس استولتنبرگ» منشی عمومی ناتو از اوکراین دیدن کرد. ممکن است عجیب به نظر برسد که رئیس پیمان اصلی نظامی در بحبوحه زدوخورد های جنگی نه از دمشق، انقره و یا بغداد بلکه از کیف دیدن نموده است. در فضای مثلثی میان شهر های یاد شده همانا نیرو هایی دشمن به سراسر جهان مسیحی قوه می گیرند. آن‌ها گروه های تروریستی اسلام گرا می‌باشند.

فیلسوف «ولادیمیر لپیوخین» کارشناس خبرگزاری بین‌المللی «روسیه امروز» بر آن است که استولتنبرگ برای حمایت از رژیم دارای شباهت تقریباً کامل با داعش وارد اوکراین شده. فرق تنها در این است که ملی گرایان افراطی اوکراینی خود را مسیحیان و داعشی ها خود را مسلمانان وانمود می کنند. هر دوی آنها ساخته شده ناتو هستند.

این ادعا جنبه منطقی دارد. در این اواخر کارمندان اتحادیه اروپا  در مورد اوکراین آشکارا سرد شدند. مساله آوارگان به اروپا چانس داده تا از تعهدات اش در مورد آوکراین پرهیز شود و توجه خود را معطوف به جنوب اروپا کند.

برخورد کیف به ناتو به گونه دیگری است. نمایندگان این پیمان در مقایسه با اتحادیه اروپا افراد دیگری هستند و حوادث اجتماعی در اروپا از میان اولویت های آن‌ها نیست. اولویت اصلی شان — مبارزه ابدی با یک دشمن «مجازی»  است که به عقیده آن‌ها روسیه است. کارمندان ناتو هر کاری که از دستشان ساخته انجام می هند تا ثابت کنند که خطر به دنیای «متمدن» نه در جنوب بلکه در شرق کیف قرار دارد. ناتو مایل نیست برای انجام جنگ واقعی نیروهای خود را به سوریه بفرستد. لپیوخین در ادامه می‌پرسد: اصلاً چطور می‌توان با دشمنی جنگید که در حقیقت امر متحد راهبردی این پیمان به شمار می رود؟

به هیمن دلیل است که در هفته‌های اخیر فعالیت‌های ناتو در اوکراین شدت پیدا کرده است. این پیمان تصمیم گرفت نمایندگی خود را به فوریت در کیف باز کند. دار و دسته کیف از روی غریزه حس می‌کند که برای سیاستمداران اروپایی مدت‌ها روسیه هراسی به ارزش اصلی تبدیل شده و برای نفوذ کیف به اروپا و یا ناتو «گریس» لازم است و به عقیده لپیوخین این «گریس» فقط می‌تواند خطر به موجودیت اروپا باشد. این خطر از کدام سو ناشی می شود؟ مسلماً از سوی روسیه. در این راستا منافع ناتو و کیف کاملاً با هم مطابقت دارد.

پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین سعی کرد از بازدید منشی عمومی ناتو به حد اکثر استفاده کند. وی هنگام ملاقات برادرانه با استولتنبرگ ابتدا به روزنامه نگاران می‌گفت که محاصره کریمه کمک خواهد کرد که این شبه جزیره به اوکراین باز گردانده شود. بعد بدون هیچ پایه و اساسی اعلام نمود که یگان های روسیه در دانباس حضور دارند. هدف از یاوه سرایی های پوروشنکو ایجاد دیوار دودی در جا هایی است که مردم مایل باشند از طرح های واقعی او آگاه باشند.

حقیقت این است که کیف خون می خواهد. کیف عجالتاً به لزوم رعایت توافق های مینسک پایبند است و به این خاطر هنوز به دوپینگ خونخواری دسترسی ندارد.  ولی وضع می‌تواند تغییر کند و کیف بلافاصله پس از انتخابات محلی مجدداً  به تعرض جدید به دانباس بپردازد.

«ولادیمیر لپیوخین» کارشناس خبرگزاری بین‌المللی «روسیه امروز» ضمن جمع‌بندی موقعیت در پایان اشاره کرد: در حقیقت امر ناتو، داعش و ملی گرایان  اوکراینی سه سر یک هیولای خون آشام است. ناتو به شرق و هر جای که باشد حرکت خواهد کرد زیرا توسع طلبی بخش برنامه آن سازمان است. داعش هم به جنگ با «کافران» تا آخرین فرد شبه نظامی خود  ادامه خواهد داد و کیف هم از قرار معلوم  دوباره سعی خواهد کرد  مساله دانباس را با توسل از طریق مسلحانه حل و فصل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала