عدم هماهنگی در معامله طیارات جنگی بین هند و فرانسه

© Photo / Rex Featuresعدم هماهنگی در معامله طیارات جنگی بین هند و فرانسه
عدم هماهنگی در معامله طیارات جنگی بین هند و فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
و هند اصرار می‌ورزد که فرانسه بنا به خواست نیروی هوایی هند ساختار این جنگنده ها را تغییر دهد

هند و فرانسه مثل سابق نمی‌توانند شرایط نهایی عقد قرارداد طیارات «رافال» را هماهنگ کنند. طوری به نظر می‌رسد که این روند وقت بیشتری را نسبت به آنچه انتظار می‌رفت در بر بگیرد.

طبق گزارش منابع که نخواستند اسامی خود را فاش کنند، فرانسه به هند چکی را داد که به صورت چشمگیر بیشتر از مبلغ مورد بحث قبلی بود. این منابع گفتند که مبلغ یاد شده به دنبال آن افزایش یافت  که هند خواسته یک فقره اضافی در باره سرویس تخنیکی طویل مدت این طیارات جت درج قرار داد کند.

همچنین علت افزایش ارزش «رافال ها»  با عث آن شد و هند اصرار می‌ورزد که فرانسه بنا به خواست نیروی هوایی هند ساختار این جنگنده ها را تغییر دهد. گفته میشود که  این بند توافقنامه حتی در ماه اپریل پیش از اینکه قرارداد خرید این هواپیما ها  منعقد شد، مورد بررسی قرار گرفت.

این عامل هم اجرای این توافق را به تأخیر خواهد انداخت که هند درخواست کرد که فرانسه گزارش مفصل سرمایه گزاری های شرکت هایی را بدهد که به این معامله ربط دارند.

«امیت کوشیش» مشاور سابق اداره مالی وزارت دفاع هند بر آن است که هماهنگی شرایط، طولانی‌ترین مرحله این معامله نخواهد بود. او چنین گفت:

"قبلاً در باره خرید 126 فروند طیاره صحبت شد. هند پیشنهاد کرد که یک توافق ترکیبی منعقد شود. حالا  لازم است تغییرات کوچکی وارد و این مساله باید در طول پنج — شش ماه حل شود.

به عقیده این کارشناس، هماهنگی با کمیته امنیت وقت بیشتر را در بر خواهد گرفت.

گفته میشود که ابتدا صحبت سر معامله به مراتب بزرگتری بود. ولی این معامله صورت نپذیرفت. زیرا فرانسه در ازای تحویل 126 طیاره جنگی «رافال» 25 میلیارد دالر  خواست که به نظر هند مبلغی بیش از حد بالا بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала