تیزیس های اساسی صحبت های پوتین در اسامبله عمومی ملل متحد

© AFP 2023 / DON EMMERT پوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آماده توافق وسیع غرض توسعه فعالیت این سازمان میباشد

 در ارتباط حیثیت سازمان ملل متحد

همیشه سو تفاهم در سازمان ملل متحد وجود داشته ودر جریان 70 سال زندگی این سازمان، همیشه از حق ویتو آن بریتانیا و امریکا، فرانسه و چین و شوروی و بعداً روسیه استفاده نموده است. این روند معمولی برای چنین سازمان بزرگ جهانی می باشد.

روسیه آماده توافق وسیع غرض توسعه فعالیت این سازمان میباشد، اما هوشدار میدهیم که هر نوع تپ و تلاش جهت تضعیف مشروعیت سازمان ملل متحد خطر ناک میباشد که میتواند با عث تخریب ساختمان روابط بین المللی گردد.

امروز تحریمات یک جانبه تا حدی به نورم بدون در نظر گرفتن اساسنامه ملل متحد مبدل شده است که نتنها اهداف سیاسی دارد، بلکه به مثابه شیوه ای برای دور ساختن رقیبان در بازار قبول گردیده است.

درارتباط وضع شرق نزدیک

روسیه امتناع از همکاری با دولت سوریه را اشتبأ بزرگ میداند، زیرا به جز از نیرو اسد در واقعیت هیچ کسی دیگر با تروریزم نمی جنگد.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
سخنرانی رئیس جمهور روسیه در سازمان ملل

پرابلم سیاسی، اجتماعی این منطقه از سابق وجود دارد، طبعاً که مردم تغییرات را می خواهد. اما در واقعیت، چه صورت گرفت؟ مداخله ارتجاعی خارجی در امور منطقه با عث آن گردید تا بجائی آوردن اصلاحات در انستیتوت های دولتی، حتی طرز زندگی مردم کاملاً نابود شد. بجای دموکراسی و ترقی-خشم و خشونت، فقر، فاجعه اجتماعی، نقض حقوق بشر بشمول حق زندگی حکم فرما گردید.  

امتناع از همکاری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مبارزه با داعش اشتبأ بزرگ می باشد، فقط نیرو های دولتی و دفاع خودی کرد ها می تواند واقعاً علیه داعش در سوریه مبارزه کنند.

به این نظر هستیم که هر نوع بازی با تروریست ها خطرناک میباشد. تهدید تروریزم میتواند در تمام جهان سرایت نماید. تروریست های مختلف از سراسر جهان، منجمله از اروپا  در اردوگاه های تروریستی تعلیم و پرورش میشوند.  نباید به این جلادان اجازه داد که دوباره به خانه های اصلی شان دراروپا برگردند و به اعمال شوم تروریستی شان ادامه بدهند.

در نتیجه نقض اعلامیه شورای امنیت ملل متحد، دولت لیبیا کاملاً ازبین رفت و فعلاً در این کشور رادیکال ها حکمروائی دارند که حالا در صفوف و گروپ های تروریستی به نام میانه رو های سوریه قرار میگرند که از طرف غرب حمایت میگردند.

کسانیکه از یکطرف درمورد تهدید تروریزم صحبت می نماید و به کانال های تامین مالی تروریست ها، منجمله از طریق قاچاق مواد مخدر، قاچاق مواد نفتی، اسلحه و غیره چشم پوشی میکنند، دوروی و بی مسوولیت آنها را نشان میدهد. آنها سعی میورزند از تروریستها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

ما پیشنهاد مینمایم نه به جاه طلبی و غرور خود، بلکه به دفاع از ارزش ها و منافع عمومی به اساس حقوق بین المللی از هد نوع مساعی برای حل پرابلم های جدید و ایجاد ائتلاف وسیع عینی ضد ترور، مانند ائتلاف ضد هتلر توجه گردد. چنین ائتلاف میتواند نیرو های مختلف را که آماده مقابله با ترویزم هستند، دور خود بسیج نماید. طبعاً که نقش اساسی را کشور های اسلامی منطقه بازی خواهد کرد. زیرا "دولت اسلامی"موسوم به داعش نتنها آنها را مستقیم تهدید میکند، بلکه با جرایم سنگین خود به دین اسلام توهین میکنند.

عنقریب روسیه که ریاست شورای امنیت ملل متحد را به عهده خواهد داشت, اجلاس وزرا را برای تحلیل تهدید در قلمرو شرق نزدیک دایر می نماید. در قدم اول بررسی امکان توافق در ارتباط اعلامیه مبنی بر هماهنگی فعالیت تمام نیرو های که علیه داعش و سایر گروپ های تروریستی میجنگند، مطرح می نمایم. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала