نیروهای امنیتی افغان عملیات ازادسازی قندوز انجام میدهند

© REUTERS / Ahmad Masoodافغان سرتيري
افغان سرتيري - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات نیروهای امنیتی افغانستان در قندوز

نیروهای امنیتی افغان به حمایت نیروهای امریکایی امروز عملیات ازادسازی شهر قندوز را که در روز دوشنبه توسط افراد مسلح جنبش طالبان تصرف گردیده بود، اغاز کردند. در این باره امروز وزارت دفاع افغانستان و نمایندگی ناتو در این کشور اعلام داشتند.

اژانس رویتر به نقل از اعلامیه وزیر دفاع افغانستان خبر میدهد: " به قندوز نیروهای تازه نفس وارد شده و عملیات اغاز گردیده است".

نیروی هوایی امریکا بر قندوز ضربات هوایی وارد کرده اند. این مطلب را براین ترایباس دگروال اردوی امریکا، نماینده نمایندگی نظامی امریکا و ناتو در افغانستان به اژانس اسوشیتید پرس اعلام داشت.

نیروهای افغان در جریان عملیات امروزی به تصرف قوماندانی امنیه و زندان قندوز که قبلاً طالبان تصرف نموده بودند، موفق شده اند.

افراطیون دیروز عمارت شورای ولایتی، مقر شورای عالی صلح، شفاخانه و همچنان زندان که از ان محبوسین را رها کردند، تصرف کرده بودند. به گفته شاهدان عینی، طالبان بیرق های خود را در مناطق مختلف شهر، منجمله د رمیدان مرکزی برافراشتند.

برعلاوه این، افراد مسلح تمام راه های که به شهر قندوز متنهی میشوند، مسدود ساخته اند. به همین علت باشندگان نمی توانند مناطق اشغالی شهر را ترک کنند.

دومینیک میدلی نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان خبر داد که ماموران انها موقتاً دفاتر در قندوز را بنا بر ملحوظات امنیتی ترک کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала