اشتراکننده تظاهرات ضد سعودی به گردن زدن محکوم شد

© Flickr / edward musiakعربستان سعودی
عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران اینترنت در حال جمع آوری امضا به منظور حمایت از جوان 21 ساله ساکن عربستان سعودی که دولت وی را به اتهام اشتراک در تظاهرات ضد سعودی به گردن زدن محکوم کرده و سپس بدن وی را در ملا عام به نمایش خواهند گذاشت، می باشند.

نویسندگان این طومار که در حال حاضر بیش یک میلیون نفر آن را امضا کردند، می گویند: علی محمد النمر در سن 17 سالگی در تظاهرات ضد دولتی اشتراک و توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده است. به گفته آنها، این مورد — در این کشور پادشاهی استثا است، چرا که در سال روان حکم اعدام بیش از 100 نفر اجرا گردید.

نویسندگان این طومار می گویند،مدتی قبل عربستان سعودی به حیث رئیس گروه مشاوره شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب گردید و این اقدام واقعا مسخره است، چرا که جدی نیست.
به گفته آنها، شهروندان کشور باید از مقامات کشورهای اروپایی و ایالات متحده که روابط دوستانه ای با رژیم پادشاهی دارند، بخواهند، تا برای لغو اعدام این جوان سر عربستان سعودی فشار آورند. نویسندگان این طومار از مقامات بلند پای کشورهای دوست عربستان، از جمله باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا و همچنین نمایندگان سازمان ملل و دیگر رهبران جهان خواسته اند تا برای لغو اعدام این پسر 21 ساله تلاش کنند.

براساس گزارش هافینگتون پست، عربستان سعودی مردم را بیش تر از دولت اسلامی اعدام می کند. بر اساس گزارش این روزنامه، این جوان در پشت درهای بسته محاکمه شده و به سازماندهی تظاهرات ضد دولتی، متهم شده است. وی از داشتن وکیل محروم می باشد و حتی مکان برگزاری تظاهرات ضد دولتی را نیز آشکار نکردند.

حکم اجرای اعدام این جوان در هر لحظه ممکن است. فعالان مدنی، جنبش هکرهای ناشناس از این جوان حمایت کرده و هکر ناشناسی اخیرا گزارش داد که آنها سایت های مختلف دولت عربستان سعودی را مسدود کردند. به گفته هکرها این جوان هیچ گناهی را مرتکب نشده که عربستان سعودی وی را به مرگ محکوم کرده و ما نمی توانیم همین طور بنشینیم و به آن نگاه کنیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала